5 eenvoudige manieren om de media-aandacht van uw bedrijf te verhogen

5 eenvoudige manieren om de media-aandacht van uw bedrijf te verhogen

In een tijdperk waar alles digitaal is, kan men de nood aan een online aanwezigheid moeilijk negeren. Online zijn is vandaag niet langer beperkt tot een website, het gaat om het creëren van een bewustzijn door in contact te komen met je publiek, door te verzekeren dat u verschillende kanalen hebt om uw diensten te tonen, door ervoor te zorgen dat uw bedrijf gevonden wordt. Laten we eens even kijken hoe we dat doen.

In een tijdperk waar alles digitaal is, kan men de nood aan een online aanwezigheid moeilijk negeren. Online zijn is vandaag niet langer beperkt tot een website, het gaat om het creëren van een bewustzijn door in contact te komen met je publiek, door te verzekeren dat u verschillende kanalen hebt om uw diensten te tonen, door ervoor te zorgen dat uw bedrijf gevonden wordt. Laten we eens even kijken hoe we dat doen.

Aangezien zoekmotoren het internet indexeren, is het belangrijk om verscheidene vermeldingen te hebben die naar uw website leiden. Die vermeldingen kunnen online artikels of professionele pagina’s zijn. Waarom niet een professionele LinkedIn-, Twitter- of Facebook-pagina overwegen? Beschrijf uw diensten, voeg contactgegevens toe en deel relevante inhoud. Nodig klanten uit om uw pagina te volgen, om te interageren, commentaar te geven op uw berichten. Zorg ervoor dat u in uw boodschappen taal gebruikt die specifiek is voor uw diensten (SEO). De indexering zal er verder voor zorgen dat de ranking van uw bedrijf stilaan toeneemt.

Inhoud is uitermate belangrijk. Heeft uw bedrijf een website? Fantastisch, maar het zou nog beter zijn als u uw site zou voeden met content die makkelijk te verteren is, informatief is en makkelijk kan worden gedeeld op andere platformen. Waarom? Het indexeren van het internet. Hoe meer content u aanlevert met betrekking tot uw diensten, hoe frequenter uw bedrijf wordt opgepikt. Een blog is een ideaal middel om inzichten te delen met uw publiek en niet enkel op uw website. Het voordeel dat dit biedt, is dat dit ook makkelijk via sociale media kan worden gedeeld, denk daarbij aan de Twitter- en LinkedIn-pagina van uw bedrijf. Nodig lezers uit om commentaar te geven zodat u met hen in gesprek kunt gaan.
Houd het stof van aloude aanpakken aangezien ze nog steed werken. Lanceert u iets nieuws? Een app, een nieuw product, een nieuwe website, een verhuis, een personeelstoename, iets dat uw bedrijf in de spotlights zet? Verstuur dan een persbericht! De kans bestaat altijd dat dit wordt opgepikt door enkele ontvangers en voor u het weet, wordt dit gedeeld, gaat het viraal. Doe dit op systematische wijze, hoe klein uw aankondiging ook mag zijn. Dit houdt uw bedrijf op hun radar.

Herwerk de handtekening van uw e-mail. Inderdaad, de e-mailhandtekening van uw personeel kan sterke berichten bevatten en kan de ontvangers naar interessante content leiden. Gebruik een handtekening niet alleen om uw contactgegevens aan te leveren, maar ook om een nieuwe dienst aan te kondigen. Nodig hen uit om een demo uit te proberen of om uw life-changing blog te lezen. Dit ligt misschien niet in lijn met uw marketingstrategie, maar onderschat het bereik van een e-mailhandtekening vermenigvuldigd met uw personeel, vermenigvuldigd met hun dagelijkse contacten niet. Maak de boodschap aantrekkelijk, catchy, waard om erop te klikken.
Zichtbaarheid gaat over aanwezigheid, over het linken van de juiste woorden aan uw bedrijf en hen systematisch te gebruiken in uw communicatie. Verscheidene media zoals bovenstaande bieden reeds heel wat slagkracht als we spreken over het indexeren van die termen en interactie. U kan echter verdergaan en animaties maken zoals Wideo, een online animatietool die u ook de optie biedt om uw bedrijf of diensten te beschrijven. Presenteer met Tiktok of open een YouTube-kanaal en interview klanten of uw eigen personeel. Toon aan de wereld hoe geweldig uw bedrijf en diens producten/diensten zijn, gecombineerd met strategisch schrijven.

Een grotere mediadekking krijgen, kan nog steeds een grote uitdaging lijken, alhoewel er reeds zoveel opties online beschikbaar zijn, opties waar u zelf niet meteen aan denkt.   Gebruik ze wijselijk en geef zoekmotoren wat tijd. Omarm nieuwe media, experimenteer indien nodig, maar vergeet niet om aloude methoden zoals een e-mailhandtekening of een persbericht ook toe te passen. Als u deze strategie echt wenst te laten werken, waarom dan niet kiezen voor een media intelligence-dienst? Ontdek wat ervoor zorgt dat uw product, dienst of bedrijf de nodige aandacht krijgt. Zie wat werkt, zie wat mensen drijft om over uw product te praten. U hebt niets te verliezen aangezien Auxipress u deze dienst gratis aanbiedt! Probeer vandaag nog een demo en ontdek hoe mediamonitoring uw bedrijf in contact kan brengen met de wereld.

Élevons votre marque.
Travaillons ensemble.

Contactez-nous
TOP