Ben je je genoeg bewust van bestaande media?

Ben je je genoeg bewust van bestaande media?

Dus je hebt een merk. Je weet dat bepaalde hulpmiddelen en marketinginspanningen nodig zijn om de wereld te laten kennismaken met je fantastische oplossingen.

Je zou kunnen denken dat enkel woorden volstaan om het merk op de radar van de consument te laten verschijnen. Ja en neen. Laten we even kijken naar eigen en betaalde media en media die (in)direct naar je merk verwijzen. Je bewust zijn, van hun bestaan en ze leren gebruiken, kan net voor die aandacht zorgen die je merk nodig heeft.

Dus je hebt een merk. Je weet dat bepaalde hulpmiddelen en marketinginspanningen nodig zijn om de wereld te laten kennismaken met je fantastische oplossingen. Je zou kunnen denken dat enkel woorden volstaan om het merk op de radar van de consument te laten verschijnen. Ja en neen. Laten we even kijken naar ‘owned’ en ‘paid’ media en media die (in)direct naar je merk verwijzen. Je bewust zijn, van hun bestaan en ze leren gebruiken, kan net voor die aandacht zorgen die je merk nodig heeft.

Owned media

De meest vanzelfsprekende stap van de hele marketingmachine is zelf bepaalde mediakanalen opstarten en gebruiken al seen manier om jouw oplossingen te delen. Je merk kan worden voorgesteld met een website, een blog of sociale media zoals TwitterFacebookLinkedIn en heel wat andere online media. Dit zijn de eerste locaties die je consumenten zouden moeten bezoeken. Gecombineerd met de juiste woordkeuze en tags, ben je alvast goed op weg naar wat men search engine optimization (SEO) noemt.

Paid media

Hoe goed de inspanningen ook, ze kunnen mogelijk niet meteen heel wat verkeer genereren. Betaalde media echter kunnen je merk meteen enige aandacht bezorgen. Investeer in adverteerdiensten zoals Adwords of Bing Ads, of in adverteeropties aangeboden door sociale media zoals Facebook, LinkedIn of Twitter. Zij zullen jouw doelpubliek bereiken en zullen extra verkeer naar jouw website genereren.

(In)directe mediareferenties

Elk merk wil wel ergens vermeld of naar verwezen worden, zij het op de radio, tv of de lokale krant. Hoe meer aandacht het krijgt, hoe meer de nieuwsgerigheid wordt gewekt. Kijk bijvoorbeeld naar Pokemon Go. In geen tijd kreeg het spel ongelooflijk veel aandacht. Dankzij de website van Niantic? Neen, dankzij de aandacht die verscheidene media aan het merk besteedden.

Voed je media met genoeg content zodat mensen die beginnen te delen. Blog over jouw expertisedomein and laat je expertenstatus bevestigen door verscheidene mediareferenties, een trouw leespubliek, een community.

Media-aandacht gemeten

Het in kaart brengen van de media-aandacht voor jouw merk, biedt krachtige inzichten in hoe, waar en wanneer er naar je merk al dan niet wordt verwezen. Die inzichten kunnen je strategieën herdefiniëren of de huidige koers bevestigen. Bij Auxipress vullen onze media intelligence-diensten net die leegte op. Neem met ons contact op als je vandaag nog jouw mediadekking wilt laten meten.

Élevons votre marque.
Travaillons ensemble.

Contactez-nous
TOP