Van best practice tot revolutionaire aha-erlebnis: je vindt 't hier, op de Auxipress-blog!

Het digitale kantelpunt voor radio komt eraan in 2024
All Articles

Het digitale kantelpunt voor radio komt eraan in 2024

By Julien Robert

Luisteren Belgen nog steeds naar de radio? Dat is wat MaRadio.be probeerde te achterhalen. Auxipress was aanwezig op de Digital Radio Day 2024 waar MaRadio.be de resultaten van zijn onderzoek voorstelde. In 2023 werden 1500 Belgen tussen 12 en 74 jaar oud bevraagd over hun gebruik van FM- en digitale radio, en de resultaten zijn duidelijk: de radio moet zichzelf heruitvinden! In dit artikel presenteren we de vijf belangrijkste inzichten over de Belgen en hun radio.
Lees meer
Instagram Reels: Slechts een korte trend, of moeten we die actief gebruiken?
All Articles Social Media Marketing and communication

Instagram Reels: Slechts een korte trend, of moeten we die actief gebruiken?

Na een test in meer dan 90 landen heeft Instagram in juni 2020 een nieuw content format gelanceerd: Instagram Reels. Wat zijn Reels? Moet een merk het nieuwe formaat integreren in zijn marketingstrategieën? Is het slechts een korte trend? Hebben Reels potentie en hoe moet je ze als merk gebruiken?
Earned media, corona en de autosector: welke lessen kunnen merken trekken?
All Articles Marketing and communication Media intelligence

Earned media, corona en de autosector: welke lessen kunnen merken trekken?

Voor alle duidelijkheid: het gaat hier niet om reclame, maar om een analyse van het mediadiscours. Ook dat kan een aanzienlijke impact uitoefenen op de manier waarop consumenten merken, sectoren en trends percipiëren. Na het zeer relevante voorbeeld van de onderbenutte seniorendoelgroep dat we in juni uitspitten, nemen we nu de businesscase van de automerken onder de loep.
STREAMING MANIA: Hoe radio en televisie een mooie toekomst bouwen in het digitaal tijdperk
All Articles Marketing and communication Digital

STREAMING MANIA: Hoe radio en televisie een mooie toekomst bouwen in het digitaal tijdperk

De fascinerende wereld van de media is constant in beweging. Het jaar 2020, met zijn eigenaardige gebeurtenissen, heeft een impact gehad op vele gebruiksevoluties. Het is dan ook een groot voordeel om in-house experten te hebben om die ontwikkelingen te analyseren, vooral wanneer het gaat om het observeren van opkomende trends en het ontcijferen van de veranderende gewoontes van de Belgen. Dit is de eerste episode van een serie doorheen de verschillende expertisedomeinen van Auxipress. Het eerste domein waar we het over gaan hebben is dat van de evoluties in de radio- en televisiewereld.
TERUG NAAR HET NORMALE LEVEN: EPISODE 2
All Articles Inside News Digital

TERUG NAAR HET NORMALE LEVEN: EPISODE 2

Tijdens de komende weken zullen wij de avonturen volgen van Tom. Na de lockdown was hij een van de eersten die terug kon keren naar kantoor.
Wat is een customer life cycle en hoe pas je die toe?
Marketing and communication News and trends

Wat is een customer life cycle en hoe pas je die toe?

We hadden het in een vorig artikel al over client marketing, meer bepaald waarom dat onmisbaar is. Daarin kwam de customer life cycle al even aan bod. In dit artikel gaan we er dieper op in. De customer life cycle is de weg die een klant binnen een bedrijf aflegt. Die cyclus kan in verschillende etappes opgedeeld worden, zoals klantenwerving, fidelisering, retentie en reactivering. Vanuit elke afdeling kunnen we ons handelen richten op de analyse van deze verschillende stadia.
Silver Economy en mediabelangstelling: een onderbenut potentieel
Sucess Story Media intelligence All Articles

Silver Economy en mediabelangstelling: een onderbenut potentieel

Iedereen kent Auxipress bij naam: het bouwde zijn reputatie op zijn redactionele monitoringdiensten. Mettertijd is het sterk geëvolueerd, mede dankzij de ontwikkeling van slimme geconnecteerde tools om het hoofd te kunnen blijven bieden aan de massale media-informatie en almaar relevantere analyses voor merken en hun markt te kunnen leveren. Een concreet voorbeeld met veel potentieel, is dat van de senioren.
Welke kansen moet u grijpen om optimaal uit de lockdown te komen?
All Articles Marketing and communication Digital

Welke kansen moet u grijpen om optimaal uit de lockdown te komen?

Het is onnodig om de moeilijke situatie te beschrijven die bedrijven nu meemaken anno COVID-19 en tijdens de (ont)lockdown. Deze crisis, die door sommigen beschreven wordt als de ergste sinds de Tweede Wereldoorlog, heeft de samenleving ongetwijfeld geraakt op alle niveaus.
Een grafische ontwerper in quarantaine
All Articles Inside News Digital

Een grafische ontwerper in quarantaine

Hoe stellen onze collega’s het in deze speciale periode waarin we nu leven? Hoe organiseert iedereen hun werk? Hebben ze grappige verhalen of tips om te delen? Om wat inside verhalen te delen over hoe een media intelligence bedrijf zich heeft aangepast, en in een poging een lach op uw gezicht te brengen, delen wij een aantal getuigenissen. Beginnen doen we met het marketing-team, dat zichzelf daarvoor als vrijwilliger opgaf en vooral ons graphische ontwerper.
Terug naar normaal: aflevering 1
Digital All Articles Inside News

Terug naar normaal: aflevering 1

In de komende weken zullen we de avonturen van Tom volgen. Na de lockdown was hij een van de eersten die terug kon komen naar het kantoor.
Wanneer gaan de advertentie-investeringen weer omhoog gaan?
All Articles Marketing and communication Media intelligence

Wanneer gaan de advertentie-investeringen weer omhoog gaan?

De mediawereld is ook geraakt door de huidige crisis. Ondanks de stijging in kijkers en luisteraars voor televisie en radio, en ondanks de vraag van consumenten naar kwalitatieve informatie, hebben de media ook zware klappen gekregen.
1 8 9 10 11 12 17
TOP