Van best practice tot revolutionaire aha-erlebnis: je vindt 't hier, op de Auxipress-blog!

Universiteiten: Vijf essentiële PR-strategieën om de beste studenten aan te trekken
All Articles

Universiteiten: Vijf essentiële PR-strategieën om de beste studenten aan te trekken

By Julien Robert

Hoe trek je de knapste koppen aan en bouw je tegelijkertijd vruchtbare samenwerkingen op met bedrijven? Dat is dé uitdaging voor Belgische universiteiten, vooral in de huidige zeer competitieve arbeidsmarkt, waar talent steeds schaarser wordt.

In dit artikel nemen we de vijf belangrijkste strategieën onder de loep waarmee Belgische universiteiten hun PR-kunnen versterken, vanuit Media Intelligence als analytisch perspectief.
Lees meer
De overweldigende opmars van het damesvoetbal
Marketing and communication All Articles Sucess Story

De overweldigende opmars van het damesvoetbal

Voordien was het damesvoetbal eerder bescheiden aanwezig in de media, maar er gaat tegenwoordig geen dag meer voorbij zonder dat we het erover hebben. Zowel op televisie, in de kranten als op de sociale media heeft iedereen er wel een mening over.
België, land van de festivals. Festivals, land van de sponsors?
News and trends

België, land van de festivals. Festivals, land van de sponsors?

Het is onbetwistbaar, in België heerst er een festivalcultuur. België wordt vaak beschouwd als het land met de meeste festivals per inwoner per vierkante meter ter wereld en is daarom een succesverhaal in de sector.
Media intelligence: De onfeilbare manier om te weten wat over u gezegd wordt in 2023!
Media intelligence

Media intelligence: De onfeilbare manier om te weten wat over u gezegd wordt in 2023!

In dit digitaal tijdperk horen we steeds meer nieuwe generieke termen, die niet alleen onbegrijpelijk zijn voor een neofiet, maar ook geen equivalent hebben in het Nederlands. We kunnen uitdrukkingen aanhalen zoals: big data*, media monitoring en business intelligence. Vandaag nemen we de tijd om te definiëren en uit te leggen wat de media intelligence is en, belangrijker nog, om uit te leggen welke voordeel voordelen u hiermee kunt behalen.
Waarom zou esport populairder kunnen worden dan traditionele sport?
News and trends

Waarom zou esport populairder kunnen worden dan traditionele sport?

Esport is een fenomeen dat de jongste drie jaar sterk is komen opzetten en die wereldwijd exponentieel blijft groeien.
Focus op artificiële intelligentie en subdisciplines
Digital

Focus op artificiële intelligentie en subdisciplines

“De voorbije tien jaar ging het vooral over het bouwen van een ‘mobile-first’ wereld. Tijdens het volgende decennium zullen we evolueren naar een ‘AI-first’ wereld.” (Sundar Pichai, CEO van Google)
Internationale radiodag 2019: Interview met Klaas van Hove, onze expert bij Auxipress
Marketing and communication

Internationale radiodag 2019: Interview met Klaas van Hove, onze expert bij Auxipress

Ter gelegenheid van de “Internationale radiodag 2019,” heeft onze stagiaire Marketing en Communicatie, Julien Robert, ons Head of RadioTV & Online Media, Klaas Van Hove, geïnterviewd.
FIBEP Copyright Talks #2: Staat van het auteursrecht in Europa
Inside News

FIBEP Copyright Talks #2: Staat van het auteursrecht in Europa

Vorige vrijdag één februari zijn ongeveer 25 FIBEP-collega’s uit twaalf verschillende landen samengekomen in de Kantar Media Offices voor de tweede editie van de Copyright Talks.
Beheer uw invloed in de media in het kader van uw verkiezingscampagne
Sucess Story

Beheer uw invloed in de media in het kader van uw verkiezingscampagne

« Fake News », de digitale desinformatie
White Paper

« Fake News », de digitale desinformatie

Historisch gezien is er altijd al desinformatie geweest (oplichterij, propaganda, laster, bijgeloof, parodieën). We zeggen niet voor niets dat geruchten de oudste media ter wereld zijn.
Ontmoeting met 7 leiders van de media wereld
Media intelligence

Ontmoeting met 7 leiders van de media wereld

Op 1, 2 en 3 oktober werd in Kopenhagen het 50e internationale FIBEP-congres gehouden. Drie intense dagen met een uiterst interessant programma met onder meer presentaties, meetings en vele mogelijkheden om ideeën uit te wisselen alsook om onze kennis van de monitoringmarkt en media-analyse bij te werken en uit te breiden.
1 12 13 14 15 16 17
TOP