Customer Success Team Lead

Auxipress is gespecialiseerd in mediamonitoring en –analyse. Wij monitoren en analyseren print, online, radio, televisie en sociale netwerken. Wij bieden oplossingen voor merkintelligentie om bedrijven in staat te stellen hun media-impact te kennen, de evolutie van hun imago te verbeteren of het te vergelijken met hun concurrenten. Dankzij een slimme mix van expertise en intelligente algoritmen maken wij de media zinvol en helpen wij bedrijven hun strategische doelstellingen te bereiken.

Word lid van en leid een team dat gedreven wordt door klantsucces in de wereld van brand intelligence

  • De Customer Success Team Lead is verantwoordelijk voor het leveren van een naadloze klantervaring en het helpen van het bedrijf om voortdurend een grotere klanttevredenheid te bereiken.
  • Via zijn/haar teams Customer Success (2 personen) en Customer Support (3 personen) zorgt hij/zij voor de ontwikkeling en het behoud van de klantenportefeuille.
  • Deze sleutelrol heeft tot doel binnen de organisatie een echte klantencultuur te ontwikkelen. Hij/zij onderhoudt ook contacten met de hoofden van de afdelingen van Auxipress om ervoor te zorgen dat alle teams op gelijke wijze bijdragen tot het leveren van een kwaliteitsvolle klantenervaring en -dienst.
  • De Customer Success Team Lead is de interne stem van onze klanten en geeft feedback aan de collega-managers, zodat Auxipress haar aanbod voortdurend kan aanpassen aan de behoeften van de markt.

De Customer Success Team Lead is een teamspeler die houdt van klantencontact en zijn of haar teams leidt met de volgende taken :

Beheer van een klantensucces- en klantenserviceteam

• De doelstellingen van de dienst en de indicatoren voor het toezicht bepalen
• De activiteit beheren (de activiteit sturen, informatie doorgeven aan de teams, de opdrachten uitwerken, toezien op het bereiken van de doelstellingen)
• Creëren, optimaliseren, beheren en superviseren van operationele processen met als constant doel de klantervaring optimaal te maken
• Aanwezig zijn bij vergaderingen met klanten om feedback en constructief advies te geven aan uw teams.

Onboarding en beheer van klantenrelaties

• Toewijzen van nieuwe klanten aan mensen in uw team
• Toezicht op de uitvoering van nieuwe klantprojecten
• Beheer van het opleidingsschema voor onze klanten over onze oplossingen
• Leiding geven aan de klantrelatie door de interventie van uw teams gedurende de gehele klantcyclus
• Coördineren van de interventies van interne teams (Monitoring, Analyse, Facturatie…) om de verwachte oplossingen te leveren.

Tevredenheid en loyaliteit van de klantenportefeuille

• Met zijn team een nauwe band ontwikkelen met onze klanten en luisteren naar hun behoeften
• Strategische ondersteuning bieden tijdens vergaderingen met klanten en voorstellen doen
• Aanpassing van de diensten om steeds aan de verwachtingen van onze klanten te voldoen
• Optreden als escalatiepunt in geval van ontevredenheid bij de klant
• Voortdurend de waarde en het nut van onze diensten aantonen
• Anticiperen op verlengingen en risico’s van vertrek van klanten in kaart brengen.

Het gebruik van onze oplossingen ontwikkelen

• Identificeer mogelijkheden voor business development bij onze huidige klanten
• Interesse wekken in nieuwe afdelingen/contactpersonen met onze huidige klanten
• Doorgeven van ontwikkelingskansen aan het verkoopteam en deelnemen aan de ontwikkeling van passende oplossingen
• Deelnemen met de marketingafdeling aan klantenmarketing (mailing, targeting voor up-sell…)

De rol van eenCustomer Success Team Lead vereist een veelheid aan vaardigheden, die zich in het huidige digitale tijdperk uitstrekken tot alle gebieden.

• U hebt een universitair diploma van een Master in Business School, Commercieel, Marketing, Informatie & Communicatie of gelijkwaardig
• U hebt een eerste ervaring in een rol als Customer Success of Consultant/Account Manager in een marketing/communicatiebureau
• U hebt ervaring in teambeheer
• U houdt van klantencontact
• U bent een tech savvy en hebt een oprechte interesse in producten en oplossingen
• U spreekt vloeiend Frans en Nederlands, Engels is een pluspunt
• U creëert een inclusieve en stimulerende teamgeest, met duidelijke doelstellingen, open communicatie en nodigt uit tot creativiteit in de aanpak en de werkmethoden van het team.

Auxipress is een succesvol en menselijk bedrijf. Het is ook :

• Een competitief salarispakket
• Een volledige onboarding die de sleutels geeft tot het ontdekken van Auxipress en het begrijpen van haar cultuur via een specifiek traject
• Een goed bereikbare werkplek in Oudergem (dicht bij de autosnelwegen) met moderne en verbonden kantoren. En binnenkort in Souverain 25, met een levensmiddelenmarkt, een fitnessruimte met buitenzwembad, coworking spaces enz.
• De flexibiliteit van thuiswerken
• Een dynamisch, tweetalig en gepassioneerd werkteam
• Een geweldige kans om uw vaardigheden voortdurend te ontwikkelen.