Media analyses

Ons ANALYTICS & INSIGHTS-departement ondersteunt onze klanten bij het nemen van strategische beslissingen door middel van studies en actiegerichte insights om hun positionering te versterken en de waarde van hun merk te vergroten. Onze benadering steunt op de analyse van het complexe ecosysteem: « merken – media – opinies ».

Als geprivilegieerde waarnemer van de evolutie van de context rond een merk heeft Auxipress zichzelf als doel gesteld om een referentie-analysemodel te definiëren. Dit laat toe om de overvloed aan informatie te vertalen naar gecontextualiseerde, gemeten en in kaart gebrachte informatie.



In samenwerking met Auxipress vinden onze klanten inzichten en adviezen terug die hun in staat moeten stellen om de grootste uitdagingen van hun communicatie aan te gaan en erop te anticiperen, met als doel het leiderschap van hun merken te ontwikkelen.

Het referentiemodel van de Auxipress-analyses steunt op de volgende uitgesproken fundamentele karakteristieken :

  • Een « data en methodologie » model garandeert de samenhang tussen de verschillende analysepijlers.
  • De expertise van onze analisten.
  • Een wetenschappelijke benadering.
  • Het omzetten van « big data »  naar « smart data ».

Hoe werkt het ?

Identificatie van de noden

We hebben een persoonlijk ondersteuningssysteem waarmee we de noden van onze klanten beter kunnen identificeren en hun media-omgeving en sector beter kunnen begrijpen.

Praktische uitvoering

We kunnen door onze unieke methode terzelfdertijd het merk en de blootstelling ervan analyseren in traditionele media en op sociale media, maar ook tegenover doelgroepen en influencers.

Globale context beheersen

We geven onze klanten de kans om de mediacontext waarin ze evolueren te beheersen. We bieden ook inhoudelijke media, reclamemogelijkheden en een overzicht van de aandacht van het publiek aan.

Presentatie van de Insights

Het customer-care-proces sluit af met een vergadering om de resultaten te overlopen met de klant. Hier presenteren we de SWOT analyse waarin de beste inzichten en adviezen worden opgenomen. Alles wat maar kan helpen met het opzetten van een communicatiestrategie dus. 

Onze oplossingen

Media Brand Evaluation

Media Brand Evaluation

Zichtbaarheid
Zichtbaarheid
We identificeren alle media-aandacht voor uw merk, uw concurrenten en uw sector.
  • Het aantal resultaten en hun spreiding per mediabron identificeren.
  • Het aantal vermeldingen van het merk per artikel identificeren (enkele vermelding, meerdere vermeldingen, gemiddeld aantal vermeldingen per artikel).
  • Media-aandacht opvolgen en vergelijken in de tijd per communicatiekanaal, medium, taal, enz.
  • Snel overzicht van alle voornaamste indicatoren: aantal resultaten, comparative advertising equivalency, publiek. 
1_page_1(2).jpg
1_page_2(2).jpg
1_page_3(2).jpg
1_page_4(2).jpg
1_page_5(2).jpg
Influential media
Influential media
We identificeren de influential media voor uw merk, concurrenten en sector.
  • De beste communicatiekanalen identificeren voor de thema’s die uw merk in externe communicatie gebruikt.
  • De content in kaart brengen die door het merk wordt gepubliceerd.
  • De content gepubliceerd door het merk vergelijken op elk communicatiekanaal (website, Instagram account, enz.)
  • De content gepubliceerd door het merk vergelijken met de manier waarop de media content publiceert over het merk. 
2_page_1(2).jpg
2_page_2(2).jpg
2_page_3(2).jpg
2_page_6.jpg
2_page_7.jpg
Rendabiliteit
Rendabiliteit
We meten de adverteerwaarde die uw merk genereert.
  • Identificeren welke media de hoogste adverteerwaarde voor het merk genereerden.
  • De adverteerwaarde van het merk vergelijken met die van de concurrenten.
  • Investeringen in advertenties voor het merk in kaart brengen.
  • Investeringen in advertenties voor het merk vergelijken met die van de concurrenten.
monetisation_page_1.jpg
monetisation_page_2.jpg
monetisation_page_3.jpg
monetisation_page_4.jpg
monetisation_page_5.jpg
Communicatie-acties
Communicatie-acties
We meten de impact van communcatie-acties op de zichtbaarheid van uw merk in de media.
  • De mediaresultaten voor de verschillende communicatie-acties van het merk identificeren.
  • Evalueren welke communicatiecampagne de meeste media content genereerde.
  • Het aandeel van proactieve communicatie in globale media-aandacht voor het merk identificeren.
action_com_1.png
action_com_2.png
action_com_3.png
action_com_4.png
brand insights Thematisatie & brand awareness
Thematisatie & brand awareness
We identificeren de performance en media awareness van uw merk en dat van uw concurrenten en uw sector.
  • Alle thema’s analyseren die door het merk gebruikt worden volgens de communicatiekanalen.
  • De externe communicatiestrategieën van andere concurrende merken benchmarken.
  • De communicatie van het merk analyseren.
  • De resultaten van de communicatie door de CEO en andere woordvoerders van het merk analyseren.
  • De experten identificeren die het merk mobiliseert.
  • De zwakke punten van het merk identificeren met betrekking tot sommige expertiseprofielen die niet voorkomen in het universum van het merk.
  • De evolutie van de aanwezigheid van het merk meten per thema, enz.
  •  
thema_1.png
thema_2.png
thema_3.png
thema_4.png
thema_5.png
trend insights Reputatie
Reputatie
We identificeren de mediareputatie van uw merk en uw concurrenten.
  • De positieve, negatieve en neutrale resultaten voor uw merk en uw concurrenten identificeren.
  • Identificeren welke thema’s het meest positief/negatief waren voor uw merk en uw concurrenten.
  • Identificeren welke media positief/negatief berichtten over uw merk.
  • Uw mediareputatie meten in de tijd
reputation_page_1.jpg
reputation_page_2.jpg
reputation_page_3.jpg
reputation_page_4.jpg
reputation_page_5.jpg
Media Brand Activation

Media Brand Activation

Doelpubliek
Doelpubliek
We ondersteunen u bij het bepalen van uw mediapubliek.
  • De sociodemografische data van een bepaald mediapubliek analyseren
  • Geolocatie van een bepaald mediapubliek
  • Thema’s ontwikkelen waar een bepaald mediapubliek voor openstaat
  • Begeleiding en advies bij groeiende thema’s bij een bepaald doelpubliek
audience_targeting_1.png
audience_targeting__2.png
audience_targeting_3.png
audience_targeting_4.png
audience_targeting_5.png
audience_targeting_6.png
Media Targeting
Media Targeting
We adviseren u bij de keuze van media targeting.
  • Het doelpubliek definiëren en de beste mediakanalen kiezen
  • De meest geschikte media vinden voor doelgerichte topics en thema’s
  • De media kiezen die de behoefte voor geolocatie van een bepaald doelpubliek versterken
  • Een bepaald medium inzetten voor specifieke thema’s en topics die als essentieel kunnen beschouwd worden voor dit medium.
media_targeting_1.png
media_targeting_2.png
Sponsoring
Sponsoring
We kunnen interessante partnerships vinden om uw zichtbaarheid in de media te verhogen via sponsoring.
  • De thema’s vinden die verband houden met evenementen die interessant kunnen zijn voor uw merk
  • Het mediapubliek ontdekken van een evenement om er achter te komen of het mediapubliek overeen komt met uw merk
sponsoring_1.png
sponsoring_2.png
sponsoring_3.png
sponsoring_4.png
sponsoring_5.png
Marketleaders Influencers
Influencers
We kunnen interessante influencers vinden om uw zichtbaarheid in de media te vergroten.
  • De top-influencers zoeken voor uw merk
  • Nieuwe influencers ontdekken die de zichtbaarheid van uw merk in de media kunnen vergroten
  • De influencers van uw concurrenten ontdekken
influencers_1.png
influencers_2.png
influencers_3.png
Content Marketing
Content Marketing
We vinden nieuwe topics voor uw content marketing en mediapositionering.
  • Begeleiding en advies bij het kiezen van topics
  • Thema’s met betrekking tot het onderwerp identificeren
  • Trending themes met betrekking tot het onderwerp identificeren
  • Opkomende thema’s met betrekking tot het onderwerp identificeren
  • Begeleiding en advies bij thema’s die nuttig kunnen zijn voor uw mediacampagnes met betrekking tot het onderwerp
  • Begeleiding en advies bij Native Advertising
content_marketing_1.png
content_marketing_2.png
Contacteer ons
Gecontacteerd worden
© Auxipress 2020 - CSR - Privacy policy
Deze website maakt grebruik van cookies om uw surfervaring te verbeteren. Raadpleeg ons privacybeleid voor meer informatie.