Media analyses

Ons ANALYTICS & INSIGHTS-departement ondersteunt onze klanten bij het nemen van strategische beslissingen door middel van studies en actiegerichte insights om hun positionering te versterken en de waarde van hun merk te vergroten. Onze benadering steunt op de analyse van het complexe ecosysteem: « merken – media – opinies ».

Als geprivilegieerde waarnemer van de evolutie van de context rond een merk heeft Auxipress zichzelf als doel gesteld om een referentie-analysemodel te definiëren. Dit laat toe om de overvloed aan informatie te vertalen naar gecontextualiseerde, gemeten en in kaart gebrachte informatie.



In samenwerking met Auxipress vinden onze klanten inzichten en adviezen terug die hun in staat moeten stellen om de grootste uitdagingen van hun communicatie aan te gaan en erop te anticiperen, met als doel het leiderschap van hun merken te ontwikkelen.

Het referentiemodel van de Auxipress-analyses steunt op de volgende uitgesproken fundamentele karakteristieken :

  • Een « data en methodologie » model garandeert de samenhang tussen de verschillende analysepijlers.
  • De expertise van onze analisten
  • Een wetenschappelijke benadering
  • Het omzetten van « big data »  naar « smart data »

Hoe werkt het ?

Identificatie van de noden

We hebben een persoonlijk ondersteuningssysteem waarmee we de noden van onze klanten beter kunnen identificeren en hun media-omgeving en sector beter kunnen begrijpen.

Praktische uitvoering

We kunnen door onze unieke methode terzelfdertijd het merk en de blootstelling ervan analyseren in traditionele media en op sociale media, maar ook tegenover doelgroepen en influencers.

Globale context beheersen

We geven onze klanten de kans om de mediacontext waarin ze evolueren te beheersen. We bieden ook inhoudelijke media, reclamemogelijkheden en een overzicht van de aandacht van het publiek aan.

Presentatie van de Insights

Het customer-care-proces sluit af met een vergadering om de resultaten te overlopen met de klant. Hier presenteren we de SWOT analyse waarin de beste inzichten en adviezen worden opgenomen. Alles wat maar kan helpen met het opzetten van een communicatiestrategie dus. 

Onze oplossingen

Media & Public Insights

Media & Public Insights

Aanwezigheid en zichtbaarheid van het merk
Aanwezigheid en zichtbaarheid van het merk
  • Wat is het publiek van uw merk, wat zijn de waarden en de bijhorende indicatoren?
  • Wat is de media-impact van uw merk? In aantal resultaten en aantal vermeldingen per resultaat?
  • Wat is de evolutie van de media-impact van uw merk, per media en per type media?
  • Wat is de geolocatie van uw mediaberichtgeving en uw publiek?
  • Wat is de evolutie van de interesse van het publiek voor uw merk?
  • Welke plaats kennen de media en het publiek toe aan uw concurrenten?
  • Wat is het gewicht van mijn sector in de media en bij het publiek? 
Imago door de ogen van de media en het publiek
Imago door de ogen van de media en het publiek
  • Wat zijn de sterktes en zwaktes van uw merkimago? 
  • Wat zijn de bedreigingen en opportuniteiten van uw mediaomgeving en het publiek?
  • Wat zijn de thematieken die met uw merk geassocieerd worden?
  • Welke woorden zijn er gelinkt aan de gevonden thematieken?
  • Wat is de impact van uw merk als woordvoerder in de media en bij het publiek?
  • Welke tonaliteit kennen de media aan uw merk toe?
  • Wat zijn de opinies van het publiek over uw merk?
  • Wat zijn de interesses van de media en het publiek die geïnteresseerd zijn in uw merk?
  • Wat zijn de correlaties tussen de interesses van het publiek en de media om de impact van uw boodschappen te versterken?
  • Wat zijn de essentiële en / of nieuwe thematieken die verband houden met uw merk? 



Targeting en campagnebeheer
Targeting en campagnebeheer
  • Wat is het bilan van uw campagne met een evaluatie voor, tijdens en na?
  • In hoeverre en hoe worden uw boodschappen overgenomen door de media en het publiek?
  • Welke boodschappen onderscheiden u van uw concurrenten en vermijden zo het verlies van interesse?
  • Welke media, websites, blogs, influencers … staan het meeste open voor uw boodschappen?
  • Wie zijn de stakeholders waarop uw merk kan vertrouwen?
  • Wat zijn de redactionele en tekstuele invalshoeken die uw communicatie kunnen inspireren en stimuleren?
  • Wat zijn de gunstige mediacycli?
  • Wat zijn de meest invloedrijke media met betrekking tot een thema of een doelgroep? 
Alerte Fake News & Buzz Benchmark & Trend Insights

Benchmark & Trend Insights

Benchmark
Benchmark
  • Wat is het publiek, de media-impact en de evolutie van de media-zichtbaarheid van uw concurrenten in vergelijking met die van uw merk?
  • Wat is de perceptie van de media en van het publiek van de communicatie van uw merk in vergelijking met die van uw concurrenten?
  • Hoe effectief zijn de communicatiekanalen en uitgestuurde boodschappen van uw merk in vergelijking met uw concurrenten?
  • Wat is de impact van de communicatie van uw leidinggevenden in vergelijking met die van uw concurrenten?
  • Wat zijn de publicitaire investeringsstrategieën van uw concurrenten?
  • Welke thema’s worden gebruikt door uw merk en uw concurrenten, in welke media en bij welk publiek, met welke woorden en welke tonaliteit?
  • Wat zijn de bedreigingen en opportuniteiten van de mediaomgeving en het publiek van uw concurrenten in vergelijking met die van uw merk?
  • Wat zijn de sterktes en zwaktes van het imago van uw concurrenten in vergelijking met die van uw merk? 
brand insights Brand Insights

Brand Insights

trend insights Aanwezigheid en verstuurde boodschap (eigen mediakanalen)
Aanwezigheid en verstuurde boodschap (eigen mediakanalen)
  • Wat is de impact van persberichten op de media brand awareness van uw merk ?
  • Wat zijn de communicatiekanalen die door uw merk worden gebruikt?
  • Wat is de impact van uitspraken van de woordvoerders van uw merk?
  • Is er een concentratie of verspreiding van de berichten afhankelijk van de gebruikte communicatiekanalen?
  • In hoeverre worden de boodschappen overgenomen? Wat is het niveau van verspreiding (viraliteit)?
  • Wat is het publiek dat door elk communicatiekanaal wordt gegenereerd?
  • Welk type inhoud wordt gepubliceerd: tekst, video, foto’s?
Marketleaders Positionering en sterkte
Positionering en sterkte
  • Wat is het aandeel van proactieve en reactieve communicatie binnen de brand awareness van uw merk?
  • Welke zones van thematische invloed kan uw merk winnen?
  • Wat zijn de thematieken en de betrokken stakeholders in de communicatie rond uw merk?
  • Welk deel van het discours beheerst u zelf?
  • Wat is het deel van proactieve en reactieve communicatie binnen uw positionering?
  • Wat is de correlatie tussen de waarden van uw merk en de uitgestuurde boodschappen?
  • Wat is de correlatie tussen de uitgestuurde boodschappen en de perceptie van de media en het publiek op de vooruitgeschoven thematieken en waarden?
  • Wat is de evolutie van de positionering van uw merk?
  • Wat zijn de communicatiemogelijkheden voor uw merk?
  • Wat zijn de bedreigingen die wegen op de communicatie van uw merk?
  • Nemen andere spelers of concurrenten deze boodschappen over, of volgt u hen? 
Waarden en investeringen
Waarden en investeringen
  • Wat is de opbrengst van de resultaten van de communicatiecampagnes van uw merk?
  • Welke zijn de bevoorrechte kanalen (pers, radio, tv, cinema,…) voor het plaatsen van advertenties, met welke return op het vlak van publiek?
  • Wat is de correlatie tussen de investeringen in advertenties en de resultaten per media voor het merk?
  • Welke media kiezen voor het plaatsen van advertenties in functie van de sector van uw merk of andere criteria?
  • Wat is het beste doelwit voor een investering in sponsoring, rekening houdend met de thematieken en waarden van uw merk alsook media-opportuniteiten?
  • Hoe de zakelijke impact vatten van de media-investeringen van uw merk?
  • Wat is de impact op de media- en publieksperceptie van de media-investeringen van uw merk?
  • Wat zijn de investeringen van uw concurrenten en wat is de impact? 
Contacteer ons
Gecontacteerd worden
© Auxipress 2018 - CSR - Privacy policy
Deze website maakt grebruik van cookies om uw surfervaring te verbeteren. Raadpleeg ons privacybeleid voor meer informatie.