Zoals je weet brengt media intelligence je merk in kaart via analyse van mediadekking. Toch, wat is een merk en moeten we ons ook niet richten op het bredere beeld, bijvoorbeeld alles waar je merk voor staat, wat het oproept wanneer we je merk zien, eraan denken of erover lezen?
Zoals je weet brengt media intelligence je merk in kaart via analyse van mediadekking. Toch, wat is een merk en moeten we ons ook niet richten op het bredere beeld, bijvoorbeeld alles waar je merk voor staat, wat het oproept wanneer we je merk zien, eraan denken of erover lezen?
Groter, ruimer
Heb je de Insight gelezen over sleutelwoorden en hoe belangrijk ze zijn voor een merk? De vraag is of je goed hebt nagedacht over welke woorden je merk het best vertegenwoordigen. Sta er maar eens even bij stil. Waar zoekt de doorsnee surfer naar wanneer hij of zij denkt aan iets dat aanleunt bij jouw merk? Hoor je te anticiperen op wat vanzelfsprekend lijkt of niet?
Laten we eens even kijken naar de automobielindustrie. We zijn meestal wel op de hoogte van de merken die op de markt te vinden zijn en waarvoor ze staan. Wat minder vanzelfsprekend is, is een zeer specifiek segment van de autoindustrie, denk bijvoorbeeld aan elektrische wagens. De meest vanzelfsprekende termen waarnaar iemand zou zoeken zou het merk (bv. Nissan) zijn, het type wagen (Leaf) of het duidelijke ‘elektrische wagen’. Houdt steek, niet?
Dat zijn echter niet de enige zaken waar men naar zou zoeken en dat is iets dat men in het achterhoofd moet houden wanneer men diensten zoals media intelligence gebruikt.
Mensen zoeken ook naar de rijervaring, het comfort dat een elektrische wagen mogelijk biedt, het rijbereik en de angst die eraan gekoppeld is. Denk aan het vanzelfsprekende, het minder vanzelfsprekende en waar de doorsnee consument mogelijk in geïnteresseerd is. Dat is ook de reden waarom sommige merken, zij het de autoindustrie of elke andere industrie, gebruikmaken van enquêtes bij klanten en prospecten, om de klant en zijn/ haar noden beter te leren kennen. Die inzichten zorgen voor een betere match tussen het merk en de gebruiker.
De juiste versnelling
Zoals reeds gesteld kan het bepalen van de juiste sleutelwoorden een ware uitdaging zijn. Je hebt misschien reeds een lijst van termen samengesteld die volgens jou geschikt lijken voor een dagelijkse analyse. Ongeacht de samenstelling kan ons team van ervaren redacteurs je helpen met het samenstellen van die lijst. Een lijst die je ongetwijfeld een beter beeld geeft van hoe je merk en diens gerelateerde termen in de media aan bod komen.
Neem vandaag nog contact op met onze klantendienst en ontdek welke termen je de beste inzichten geven in de mediadekking van je merk.