Artikel / 07/05/2020 / Arthur Biedermann

Een grafische ontwerper in quarantaine

Hoe stellen onze collega’s het in deze speciale periode waarin we nu leven? Hoe organiseert iedereen hun werk? Hebben ze grappige verhalen of tips om te delen? Om wat inside verhalen te delen over hoe een media intelligence bedrijf zich heeft aangepast, en in een poging een lach op uw gezicht te brengen, delen wij een aantal getuigenissen. Beginnen doen we met het marketing-team, dat zichzelf daarvoor als vrijwilliger opgaf en vooral ons graphische ontwerper.

arthur.jpg

Dag 10 van de lockdown. Ik denk dat ik mijn record heb verbroken van het aantal opeenvolgende dagen zonder mijn pyjama uit te doen. Ik besef dat mijn werk leuker is geworden. Ik breng sowieso heel veel tijd door op de computer om mijn professionele taken te vervullen, daar heeft de lockdown niet veel aan veranderd. Ik bespaar wel twee uur per dag omdat ik niet naar het werk moet rijden, en omdat ik dan geen geld kan uitgeven aan de te hoog geprijsde slaatjes van de supermarkt.


De lockdown heeft uiteraard ook kanttekeningen. Sommige projecten zijn stopgezet. Klanten zijn bang voor hun financiële toekomst en vragen om projecten tijdelijk te pauzeren, waarvoor ik veel begrip kan opbrengen. Het maakt mijn toekomst echter onzeker. Ik wacht tot de pandemie stil gaat liggen om de schade aan de economie te meten en te bekijken hoe ik me kan aanpassen aan de nieuwe realiteit.

Gelukkig is er voor mij soms nog méér werk dan voor corona. Het virus heeft een aanzienlijke impact gehad op de media. We moeten dus gegevens rond de crisis in grafieken en tabellen gieten om te posten via nieuwsbrieven en op sociale media. Ook trachten we actief te blijven op onlinekanalen met behulp van berichten en artikels met bijhorende visuals.


Naast deze nieuwe taken maken we ook dagelijkse visuals voor onze website en werken we aan foto’s uit eerdere projecten die een opknapbeurt kunnen gebruiken. We hebben dus genoeg werk en meer tijd om het te doen.


Afstand houden van de mensen die ik graag zie is een kleine prijs die ik moet betalen om anderen door de crisis te helpen. Mijn vrienden ontmoet ik wekelijks tijdens een Skype-pokeravond. Ik blijf contact houden met hen via memes op een gedeelde WhatsApp-account. Ik praat met familie door de vensters van mijn flat, en helaas via memes die mijn moeder per se naar mij wil sturen.

Wees veilig en blijf alsjeblieft in je kot.

arthuur.png
Deel deze post
© Auxipress 2020 - CSR - Privacy policy
Deze website maakt grebruik van cookies om uw surfervaring te verbeteren. Raadpleeg ons privacybeleid voor meer informatie.