White paper / 23/09/2020 / Talkwalker & Auxipress

Een liefdesverhaal voor merken

De meest geliefde merken ter wereld en hoe je er een kunt worden.

Een crisis haalt het beste in mensen naar boven. En ook in bedrijven. We maken momenteel uitzonderlijke tijden door. De eerste paar maanden van 2020 hebben de economische markt op zijn kop gezet.
Maar de huidige situatie biedt ook kansen. Het perfecte moment om uw bedrijf en uw positionering eens goed onder de loep te nemen. Om een ander verhaal te vertellen - een liefdesverhaal. Merkliefde is een van de krachtigste marktstrategieën die u kunt gebruiken om in deze economisch moeilijke tijden te blijven groeien. Zichzelf en uw product zodanig positioneren zodat consumenten het niet alleen willen, maar waarmee ze zich emotioneel verbonden mee voelen. In tijden waar ieder dubbeltje telt, betekent dat het verschil tussen een klant die bij u iets koopt, of ergens anders.

Celebrity Cruises

Celebrity Cruises

Celebrity Cruises is nog een merk dat is gefocust op ambitie als onderdeel van hun strategie. Net als bij Four Seasons staat de klantervaring centraal en dat wordt actief gepromoot door middel van positieve PR en social media. MVO is ook een sleutelstrategie, met de focus op “het achterlaten van een betere wereld”. Dit betekent het aangaan van duurzaamheidsprojecten, het ondersteunen van gendergelijkheid en de LGBTQ+ community en het helpen van lokale projecten die beïnvloed kunnen zijn door toerisme. Door dat te combineren met sponsoring van relevante evenementen voor het publiek hebben zij een luxueus merk opgebouwd waar mensen van houden.

MVO is een sleutelstrategie bij Celebrity Cruises

Red bull

Red Bull was van origine alleen maar een energydrink uit Oostenrijk, maar heeft nu breed geïnvesteerd in sport en heeft een eigen mediabedrijf. Deze betrokkenheid met de sport geeft het merk passie en energie, waardoor het zichzelf voortdurend associeert met de opwinding en uitdaging van extreme sporten. Allemaal positief emotioneel geladen, wat leidt tot merkliefde.

Red Bull merkliefde
Red Bull merkliefde

In dit rapport kijken we naar de meest geliefde merken ter wereld, om te zien hoe u hun methodes om succesvol merkliefde te creëren kunt kopiëren, en hoe dit een positief effect zal hebben voor uw bedrijf in de komende maanden en jaren.

Deel deze post
© Auxipress 2020 - CSR - Privacy policy
Deze website maakt grebruik van cookies om uw surfervaring te verbeteren. Raadpleeg ons privacybeleid voor meer informatie.