Artikel / 25/05/2020 / Auxipress

Wanneer gaan de advertentie-investeringen weer omhoog gaan?

De mediawereld is ook geraakt door de huidige crisis. Ondanks de stijging in kijkers en luisteraars voor televisie en radio, en ondanks de vraag van consumenten naar kwalitatieve informatie, hebben de media ook zware klappen gekregen.

De eerste reflex van adverteerders was om te snoeien in een belangrijke bron van inkomsten voor de media: advertenties.  Dat is een logische reflex gezien de afzondering en de economische crisis. Consumenten gaan nu eerder besparen dan geld uitgeven, en dus geldt hetzelfde voor bedrijven.

Bepaalde bronnen spreken van een verlaging van 40 tot 50% in advertentie-investeringen in België sinds het uitbreken van de coronacrisis. Die verlaging is uiteraard verschillend per sector. Bepaalde sectoren, denk maar aan de retail, hebben er baat bij om te blijven investeren en communiceren, terwijl anderen - bijvoorbeeld de bankensector - heel wat terughoudender zijn voor hun advertentiebudgetten in deze crisis.

ad(2).jpg

Het is wel belangrijk om te onthouden dat deze daling in advertentie-uitgaven maar tijdelijk is. De heropleving en de opheffing van de afzonderingsmaatregelen zullen adverteerders ertoe aanzetten terug meer te investeren in reclame om hun publiek te bereiken. Wanneer dat gebeurt kunnen we een enorme vraag van de adverteerders verwachten. Het is dan ook belangrijk om de bewegingen binnen de sector goed in de gaten te houden.

Dankzij een monitoring van de concurrentie en/of van uw sector kan u op de hoogte blijven van de advertentie-investeringen. Wanneer beginnen de investeringen toe te nemen en in welke media? Zo kan u het beste moment bepalen om uw communicatie en advertenties terug op te schroeven.

Zorg ervoor dat u die nieuwe start niet mist, en dat u geen achterstand oploopt op uw concurrenten!

Voor meer informatie over advertentie-investeringen kan u ons altijd contacteren.

Het is trouwens niet omdat merken hun advertentiebudget geblokkeerd hebben, dat ze niet meer in de media te zien zijn. Of dat nu gebeurt dankzij een nieuwswaardige gebeurtenis of via een markering- of PR-actie, ze kunnen altijd in het oog van de media springen.

Auxipress laat u toe uw zichtbaarheid in de media te kwantificeren, zodat u de publiciteitswaarde te weten kan komen van uw PR- en marketingoperaties, of simpelweg van uw zichtbaarheid in de media, dankzij onze AVE-analyses.

Voor meer informatie over average variance extracted (AVE) analyses mag u gerust contact met ons openemen.

Deel deze post
© Auxipress 2020 - CSR - Privacy policy
Deze website maakt grebruik van cookies om uw surfervaring te verbeteren. Raadpleeg ons privacybeleid voor meer informatie.