White paper / 07/04/2020 / Auxipress & Talkwalker

White Paper - State of PR 2020

Maakt PR nu eigenlijk deel uit van marketing-, digitale of SEO-activiteiten? Moeten PR-professionals ook weten hoe ze social media en influencer marketing moeten beheren? Hoe bewijs je de waarde van PR? 

De grenzen tussen public relations, marketing, social media en alles wat digitaal is vervagen steeds meer.

Auxipress gebruikt, in samenwerking met Talkwalker, hun sterke vakkennis om een objectief inzicht te kunnen geven wat de rol is van PR.

Dit rapport belicht hoe communicatie- en marketingprofessionals hun rollen definiëren, hun success meten en de beschikbare tools gebruiken.

Dankzij een samenwerking met marktonderzoeks- en data-analysebedrijf YouGov hebben we gegevens kunnen verzamelen uit Afrika, Azië, Europa, Latijns-Amerika, het Midden-Oosten en Noord-Amerika. Dit uitgebreide rapport geeft een alomvattend beeld van de hedendaagse industrie en belicht gebieden waar de geografische maturiteit van PR een concurrentieel voordeel zou kunnen betekenen voor onze lezers.

Onze belangrijkste studiegebieden zijn gericht op de perceptie van de sector per regio en hoe dit werkgebied is geïntegreerd in de organisaties. We hebben ook onderzocht hoe PR-professionals gebruik maken van webmonitoring en opvolging van social media en hoe ze analysetools gebruiken in hun werk en in de statistieken die ze dagelijks meten en analyseren.

Influencer marketing is vandaag de dag een belangrijke strategie voor marketeers. We vroegen de ondervraagde personen daarom naar de manier waarop ze samenwerken met influencers, hun selectiecriteria, hun profiel en de metrics die zijn ingevoerd om de ROI van deze activiteiten te meten.

white-paper-talkwalker-image-800.jpg
Deel deze post
© Auxipress 2020 - CSR - Privacy policy
Deze website maakt grebruik van cookies om uw surfervaring te verbeteren. Raadpleeg ons privacybeleid voor meer informatie.