/ 11/12/2020 / PUB en Auxipress

Topic targeting report : telewerken

In samenwerking met PUB Magazine heeft Auxipress een widget uitgebracht met informatie over telewerken.

In deze editie vindt u een analyse van de media-aandacht en het publiek terug, evenals thema's die verbonden zijn met telewerken.

Het concept van telewerken bestond al lang voor de wereldwijde coronacrisis. Terwijl sommige bedrijven hun werknemers al enige tijd de mogelijkheid boden om thuis te werken, werden anderen min of meer verplicht het concept in 2020 in te voeren. Het onderwerp van thuiswerken is echter nog nooit zo sterk besproken geweest als aan het begin van de crisis. Vragen over telewerken kwamen in maart veel aan bod binnen ondernemingen. Ook werd er vaak gesproken over homeworking in de Belgische pers. De cijfers tonen duidelijk aan dat er een zeer sterk verband bestaat tussen het begrip thuiswerk en de crisis: Het onderwerp gezondheid is belangrijker in de artikelen over telewerken dan het onderwerp werkgelegenheid.

Hoewel de media-aandacht na de eerste golf afnam, nam deze weer toe toen de Belgische Nationale Raad in oktober het telewerken weer verplicht maakte voor de Belgische werknemers. Terwijl de term "telewerken" in februari 2020 482 keer werd gebruikt, vermeldde de Belgische pers het woord 1494% meer in maart met 7687 vermeldingen. Opgemerkt moet worden dat het onderwerp homeworking meer in de onlinepers dan in de offline-pers werd genoemd. We stellen ook vast dat de Franstalige media, met een aandeel van 67%, meer geïnteresseerd zijn in het concept van homeworking dan de Nederlandstalige media (33%) in België.

Betreffende het publiek rond artikels over thuiswerken, kunnen we zeggen dat er iets meer mannen (54,66%) dan vrouwen zijn. Wat de leeftijd betreft, lijkt het erop dat het diegenen zijn die zich het meest betrokken voelen tot dit onderwerp, het meest geïnteresseerd zijn: 38,27% van het publiek is tussen 35 en 54 jaar oud.

Vele bedrijven zullen nog gebruik maken van het homeworking concept ook na de coronacrisis. Deze manier van werken heeft dus een mooie toekomst voor zich!

Deel deze post
© Auxipress 2021 - CSR - Privacy policy
Deze website maakt grebruik van cookies om uw surfervaring te verbeteren. Raadpleeg ons privacybeleid voor meer informatie.