White paper / 23/10/2018 /

Historisch gezien is er altijd al desinformatie geweest (oplichterij, propaganda, laster, bijgeloof, parodieën). We zeggen niet voor niets dat geruchten de oudste media ter wereld zijn.

Toch is het pas in 2017 dat de term “fake news” wordt opgenomen in de Collins Dictionary, die het meteen uitriep tot woord van het jaar. In onze drang naar ‘clicks’ en 'likes' spelen sociale netwerken en het Internet een belangrijke rol bij desinformatie.

Wist u dat desinformatie zes keer sneller verspreid wordt dan echte informatie en dat desinformatie 70% meer kans heeft om geretweet te worden dan echte informatie?

Fake news, post-waarheid, astroturfing, infocalyps… Ontdek onze White paper: “Fake News”, digitale desinformatie. We bespreken enkele academische studies over digitale desinformatie, de economische impact ervan, de oorzaken en de verantwoordelijkheden, en ook enkele tegenmaatregelen. De White paper bevat tevens een analyse door Auxipress van de zichtbaarheid in de media van de term ‘fake news’ en een situering van de thema’s, bedrijven en politieke spelers die met 'fake news' geassocieerd worden.

Neem contact op met ons team als u meer informatie wenst over onze studie en oplossingen: T: +32 2 514 64 91

Stéphane Labye, Account Manager, stephane.labye@auxipress.be
Julien Vigand, Account Manager, julien.vigand@auxipress.be

© Auxipress 2018 - CSR - Privacy policy
Deze website maakt grebruik van cookies om uw surfervaring te verbeteren. Raadpleeg ons privacybeleid voor meer informatie.