Over Auxipress

Auxipress in het kort

Auxipress is een Brand Intelligence onderneming, gespecialiseerd in de monitoring en analyse van mediabranding en de impact daarvan op het publiek. Auxipress helpt communicatie- en marketingspecialisten bij het versterken en controleren van de leiderspositie van hun merk door alle relevante multimedia informatie te verzamelen. Het Analytics & Insights departement heeft een compleet assortiment aan Monitoring Solutions en communicatiestrategieën, waardoor ze gepaste advies en inzichten kunnen formuleren.

Auxipress zit in het hart van het ecosysteem van het merk

  • We volgen en analyseren het merk in zijn ecosysteem
  • De context: organisatie, producten, evenementen, ambassadeurs, influencers
  • De omgeving: economie, politiek, sociaal, concurrentieel, technologisch
  • De belanghebbenden: markt, producten, klanten, publiek, partners, concurrenten
  • De tendensen: op korte termijn, op middellange termijn, norm, vooruitzichten
  • De media agenda: media agenda en de door het merk ontwikkelde thema’s
  • De interesses: het publiek van het merk en hun interessesfeer

We volgen een groot aantal mediakanalen:

Onze filosofie

Passie

  • Passie voor media en de merken, passie voor onze job, het is iets wat ons dagelijks bezighoudt. We dragen dit ook uit naar onze klanten die dezelfde passie hebben.

Verantwoordelijkheid

  • Verantwoordelijkheid nemen in alle autonomie, dat doet elke medewerker van Auxipress. Iedereen voert zijn functie uit, neemt beslissingen en gedraagt zich met verantwoordelijkheid, zo respecteren we onze afspraken met klanten en partners.

Respect

  • Medewerkers van Auxipress doen er alles aan om een goede sfeer te creëren waar teamwork en de klant centraal staan.
  • Het is belangrijk dat ieder zichzelf, maar ook de ander respecteert.

Innovatie

  • De wereld verandert constant, en heel snel.
  • Innovatie is aanwezig in het DNA van Auxipress. Elke medewerker werkt mee aan die innovatie.
  • Auxipress stimuleert projecten die medewerkers aansporen om dingen voor te stellen en initiatief te nemen.
  • Auxipress volgt nieuwe trends en technologische evoluties op de voet.


Flexibiliteit

  • Een van de key-challenges van Auxipress is het ontwikkelen van het aanpassingsvermogen.
  • Het beleid van het bedrijf hecht veel belang aan flexibiliteit. Het merendeel van de projecten wordt uitgevoerd in ‘Agile Mode’.

Communicatie

  • Communicatie is belangrijk voor het uitwisselen van informatie en voor het vergemakkelijken van de samenwerking.
  • Communiceren om gemakkelijker te kunnen anticiperen.
  • Communiceren om mensen te motiveren en om engagement bij de projecten te creëren.
  • Communiceren om samen de normen en waarden van het bedrijf te laten slagen.


Geschiedenis van het bedrijf

1919 – Het bedrijf “Auxiliaire de la Presse” werd opgericht

1973 – Euro Argus werd gesticht (Euro Argus is een zusterorganisatie gespecialiseerd in het volgen en analyseren van de internationale pers). In de jaren 70 werd het aanbod aan services uitgebreid om beter aan de groeiende markt tegemoet te komen. Er werd vooral uitgebreid naar andere domeinen, voornamelijk de economie.

1978 – Joachim von Beust (vader) koopt “Auxiliaire de la Presse”. In hetzelfde jaar, wordt Joachim von Beust (zoon) de CEO van het bedrijf. De naam verandert naar “Auxipress”.

1993 – De Morning Info service wordt gelanceerd.

1997 – CLIPCO, een concurrent, wordt overgenomen. Dit laat Auxipress toe om uit te breiden en ook audiovisuele producten te volgen.

1998 – Het departement Analyse wordt gestart. Ook begint de samenwerking met Agence France Presse.

2003 – Online publicaties worden vanaf nu ook gevolgd.

2006 – Het productiesysteem van Auxipress is 100% digitaal.

2007 – Het online platform wordt gelanceerd. De artikels en audiovisuele producten die geselecteerd werden voor de klanten, kunnen op het platform geraadpleegd worden.

2008 – Het elektronisch platform groeit in succes. Er worden verschillende supplementaire toepassingen ontwikkeld zodat het platform ook via mobiele telefoons bezocht kan worden (iPod, iPhone, Pocket PC, etc.)

2009 – Er zijn nieuwe functies beschikbaar op het online platform.

2014 – Auxipress werkt samen met Unicef en wordt ‘bronze sponsor’.

2015 – Het GMI wordt opgericht: Zeven bedrijven, elk een leider op de media-intelligence markt, maken een strategische alliantie. Ze willen daarmee hun globale samenwerking versterken. De stichtende leden zijn: Acceso (Spanje), Up2News (Frankrijk), L’Eco Della Stampa (Italië), Pressdata (Groot-Brittannië) UNICEPTA (Duitsland), Ornico (Afrika) en Auxipress (België).

2016 – De App AuxiAlert wordt gelanceerd.

2017Analyse & Insights lanceert een nieuwe aanbieding. Ze maken nu ook voorspellende analyses en tendens analyses van merken in hun marktomgeving. Het platform Uniq wordt gelanceerd.

2019 – Auxipress bestaat 100 jaar.

© Auxipress 2018 - CSR - Privacy policy
Deze website maakt grebruik van cookies om uw surfervaring te verbeteren. Raadpleeg ons privacybeleid voor meer informatie.