Data Marketing Account Strategist

Auxipress

Auxipress is de leider in mediamonitoring en data analysis in België. We bieden brand intelligence-oplossingen waarmee bedrijven hun media-impact kunnen kennen, hun imago-evolutie kunnen verbeteren of hun imago kunnen vergelijken met dat van concurrenten. Dankzij de juiste mix tussen expertise en slimme algoritmen geven we zin aan media en helpen we bedrijven om hun strategische doelen te bereiken.

Wij zijn een bedrijf op mensenmaat, gerund door experts die van hun werk houden en hun kennis graag delen met collega’s. We werken samen met hetzelfde doel: Auxipress laten evolueren in de wereld van data en steeds nieuwe technologieën. Wat zeggen onze collega’s bij Auxipress? “Een volledige onboarding” “Eén grote familie!” “Een super zorgzame omgeving” “Flexibel en responsief” Aarzel niet om het hen te vragen!

We leren van onze nieuwe talenten en hun nieuwe ideeën.

We werken… maar we genieten ook van de vrije momenten samen: 3 grote evenementen per jaar, 1 maandelijks sportevenement, 1 maandelijkse themalunch, 1 maandelijkse e-learning lunch, …

De uitdaging voor bedrijven vandaag

Bedrijven hebben nog steeds moeite om de effectiviteit van al hun marketingkanalen te meten, met gegevens die verspreid zijn over talloze tools en afdelingen. De uitdaging van vandaag is om onze klanten en hun marketingafdelingen een holistisch beeld te geven van al hun marketingactiviteiten (Owned Media, Earned Media, Paid Media), zodat ze hun budget en investeringen kunnen optimaliseren en op een datagestuurde manier de beste marketingprestaties kunnen behalen.

Uw functie

Als specialist op het gebied van data-, marketing- en MarTech-oplossingen geeft u leiding aan een nieuwe activiteit binnen ons bedrijf die gericht is op de ontwikkeling van nieuwe inkomstenbronnen door gebruik te maken van interne vaardigheden, huidige tools en oplossingen, terwijl u tegelijkertijd innoveert en nieuwe methodologieën, data en tools van de markt integreert.

Het doel is om onze klanten te helpen de globale prestaties van hun marketingactiviteiten te meten.

Als Data Marketing Account Strategist voor onze Marketing Consultancy business bent u verantwoordelijk voor het definiëren van nieuwe oplossingen en ondersteunt u tegelijkertijd onze belangrijkste klantaccounts om hen nieuwe benaderingen aan te bieden: van het verzamelen van alle relevante gegevens tot het definiëren van marketingstrategieën op basis van deze gegevens.

 

 

Belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Client Account Management: Het beheren en onderhouden van key account relaties, het ondersteunen van ons belangrijkste aanspreekpunt en het begrijpen van de marketingdoelstellingen van onze klanten.
  • Datamarketingadvies: advies geven over het verzamelen van gegevens voor de marketingcampagnes van onze klanten.
  • Marketinggegevens verzamelen: een reeks tools inzetten om de marketinggegevens van onze klanten te centraliseren en de juiste gegevenstransformaties en -analyses uit te voeren.
  • Gegevensanalyse: het uitvoeren van diepgaande analyses van deze gegevens om kansen en insights voor elke klant te identificeren en hun uitdagingen aan te gaan.
  • Marketingstrategie: onze klanten ondersteunen bij hun marketingstrategie op basis van de verzamelde gegevens en de verkregen insights.
  • Reporting en presentaties: Regelmatig prestatierapporten opstellen voor klanten en resultaten en aanbevelingen duidelijk en overtuigend presenteren.
  • Interne coördinatie: samenwerken met interne Auxipress-teams, zoals data-analisten, experts op het gebied van oplossingen, Tech-teams, om oplossingen voor onze klanten te implementeren.

Vereiste vaardigheden:

  • Expertise op het gebied van gegevensanalyse: uitstekende beheersing van tools voor gegevensanalyse en -visualisatie en het vermogen om resultaten te interpreteren.
  • Diepgaande kennis van marketing: diepgaande kennis van marketingprincipes, waaronder digitale marketing, contentmarketing, enz.
  • Communicatieve vaardigheden en klantrelaties: Uitstekende communicatieve vaardigheden om sterke relaties met klanten te onderhouden en technische concepten duidelijk uit te leggen.
  • Projectmanagement: het vermogen om effectief meerdere klantaccounts tegelijk te beheren.
  • Initiatief: het vermogen om proactief verbetermogelijkheden voor klanten te identificeren.
  • Ondernemersgeest: het vermogen om nieuwe diensten aan te bieden met de ambitie om nieuwe inkomstenlijnen en nieuwe duurzame activiteiten binnen een organisatie te creëren.

Kwalificaties:

  • Een diploma in marketing, statistiek, data-analyse of een aanverwant vakgebied.
  • Eerdere ervaring in marketing consultancy of een marketing agency.
  • Ervaring met het werken met klanten en het beheren van accounts.
  • Kennis van “MarTech” tools (bijv. Google analytics, Google data Studio, Hootsuite, Facelift, Sprout social, CIM, Snowflake, Nielsen, CRM tools, newslettering tools, Google ads, Facebook/Twitter/Instagram, etc. Audience Insights tools).
TOP