Success story: AG

Success story: AG

Van pensioenverzekeringen over gezondheidszorg tot autobijstand en investeringen in de Belgische economie ... AG is een veelzijdig bedrijf met meer dan 3 miljoen klanten, 4.000 medewerkers en 5.000 distributiepartners.

Challenge

Voor de samenwerking met Auxipress beschikte AG niet over een tool om publicaties in de pers snel op te volgen. Voor een groot bedrijf als AG is het van essentieel belang om al ’s morgens vroeg op de hoogte te zijn van wat er die dag in de media over AG gepubliceerd wordt.

Een snel en accuraat systeem om de persdienst te informeren van nieuwe artikels waarin AG vermeld wordt, was dus noodzakelijk om alert te blijven, snel te kunnen reageren indien nodig en intern het management te informeren vooraleer vergaderingen van start gaan.

De behoeften van AG zijn in de loop der jaren geëvolueerd. Naast de traditionele persmonitoring had AG nood aan analyses: maandelijkse rapporteringen, specifieke studies rond bepaalde thema’s, concurrentieanalyses, enz. Elke keer kwam Auxipress met een oplossing op maat.

Solution

Meermaals per dag krijgt AG een update van wat er in de pers verschijnt via artikels en fragmenten. De manier waarop Auxipress deze artikels en fragmenten naar AG stuurt, toont hoe flexibel Auxipress kan zijn.

AG maakt gebruik van een multifunctioneel CRM-systeem. Auxipress heeft zich aan dat systeem kunnen koppelen waardoor al onze artikels en fragmenten er automatisch in geüpload worden. Voor Gerrit Feyaerts, Press Relations Manager bij AG, is deze all-in-one-oplossing superhandig.

Auxipress biedt AG een maandelijks rapport aan over hun aanwezigheid in de pers. Het doel van dit rapport is om awareness te creëren binnen AG. Hoeveel keer verscheen AG in de pers? Op welke manier? Wat is het resultaat van al het geleverde werk? Dit rapport is de link tussen artikels, fragmenten en statistieken. Het is met andere woorden het geschikte instrument voor interne marketing.

Af en toe doet AG een beroep op Auxipress voor studies rond specifieke thema’s. Hoe hebben onze concurrenten dit thema behandeld? Hebben zij hun doelgroep kunnen bereiken? Zijn wij daar ook in geslaagd? Wat zijn de verbeterpunten? Op al die vragen kan Auxipress een antwoord formuleren. Volgens de heer Feyaerts staat zo’n studie synoniem met “meten, objectiveren en verbeteren”.

Added Value

Dankzij zijn samenwerking met Auxipress heeft AG zijn aanwezigheid in de pers zeer nauwkeurig kunnen kwalificeren. AG is in staat het nieuws op de voet te volgen met de diensten van Auxipress. Daardoor kunnen zij indien nodig snel reageren en zijn zij voortdurend up-to-date dankzij de verschillende leveringen van artikels en audiovisuele fragmenten doorheen de dag.

De nauwkeurige analyses die AG heeft ontvangen, hebben hen ook de mogelijkheid gegeven om punctueel hun prestaties te meten en te vergelijken met die van hun concurrenten. Gerrit Feyaerts benadrukt dat de nauwkeurigheid, de snelheid van de levering, de flexibiliteit en het reactievermogen van Auxipress een allesomvattend pakket vormt dat de behoeften van AG perfect invult.

 

Customized Solutions

Protect

Progress

Élevons votre marque.
Travaillons ensemble.

Contactez-nous
TOP