PR- en communicatiebureau Comm2You keert terug naar de essentie

PR- en communicatiebureau Comm2You keert terug naar de essentie

Onlangs kwamen Joachim Deman en Arno Creve bij ons op bezoek. We hadden het over hun boutique PR- en communicatiebureau, AI en de essentie van journalistieke PR.

Comm2You is anderhalfjaar actief, en kan uitpakken met klanten als DELA, Acerta, vdk bank en Mensura. Submerk Comm2Sports richt zich op de sportsector, en werkt onder andere voor de Vlaamse Sportfederatie, Voetbal Vlaanderen en Badminton Vlaanderen. Binnenkort komt er wellicht ook een tweede subspecialisatie bij. Comm2You communiceert voor zowel kmo’s als grote bedrijven en ngo’s, maar toch nemen ze niet zomaar elke opdracht aan.

Hoe onderscheiden jullie zich van andere PR-bureaus?

Joachim Deman, Zaakvoerder: Bij Comm2You willen we het verschil maken met onze specialisatie in Journalistieke PR. We denken net zoals een journalist en een redactie dat zou doen. Zo weten we dat onze communicaties kans op slagen hebben om in de pers te komen. Ook budgettair maken we daarin het verschil, omdat we niet beginnen aan communicaties die geen kans maken.

Samen met vennoten Arno Creve, Bert Bouserie en Joost Freys ben ik fier op onze sterke groei op deze korte periode. Toch willen we bewust een kleine boutique blijven met uitsluitend senior profielen. Snel, persoonlijk en rechttoe, rechtaan communicatie advies: dat is ons kwaliteitskeurmerk.

Wat zijn volgens jou de grootste uitdagingen in PR vandaag?

De essentie gaat soms wat verloren. We willen geen in-house 360° agentschap zijn, we focussen op onze specialisatie en expertise. Voor andere zaken, zoals het uitdenken van creatieve marketingcampagnes, of straf beeldmateriaal werken we liever samen met sterke partners. De essentie is kwalitatieve PR: goeie maatschappelijke verhalen staan centraal. Daar zit de meerwaarde.

Hoe kan Media Intelligence daarbij helpen?

Het is uiteraard nuttig om te weten welke thema’s nu in de pers worden belicht. We willen met onze klanten geen koers uitzetten op basis van nattevingerwerk, maar op basis van cijfers. Auxipress heeft op dat vlak een uitstekende reputatie. We hebben in het verleden allemaal al wel eens met jullie gewerkt. Auxipress is een naam waar je in monitoring niet omheen kan.

Hoe zien jullie de toekomst voor PR?

Meten is weten. Als maatschappij worden we daar altijd beter in. Technologieën zijn sneller dan ooit. AI is nog niet 100% foutloos, maar dat zal enkel maar verbeteren, en dan wordt het interessant. Daar zitten enorme kansen in, ook in monitoring, en mediapositionering voor een bedrijf. De beslissing welke actie op basis die cijfers het meest aangewezen is, die moet voorlopig nog door mensen genomen worden. Zover staat AI nog lang niet.

Élevons votre marque.
Travaillons ensemble.

Contactez-nous
TOP