Hoe hou je 130 stakeholders tevreden? De complexiteit van farmaceutische communicatie

Hoe hou je 130 stakeholders tevreden? De complexiteit van farmaceutische communicatie

Een interview met David Gering, Communicatiedirecteur bij pharma.be

We hadden de eer om David Gering te ontmoeten, Communicatiedirecteur bij pharma.be. David had het over het reputatiebeheer van zijn organisatie, het opzetten en onderhouden van een constructieve dialoog met verschillende stakeholders, waaronder de publieke opinie, de pers, zorgverleners en regelgevers. Hij ging ook in op de cruciale rol van media monitoring en social listening bij het vormgeven van de publieke opinie, en het nemen van geïnformeerde beslissingen binnen de industrie.

Als een drijvende kracht van innovatie, betaalbare gezondheidszorg en werkgelegenheid in België, staat de farmaceutische industrie voor de uitdaging om te communiceren over een groot aantal complexe onderwerpen. Efficiënt communiceren is essentieel, net als het begrijpen van de wisselwerking tussen reputatiemanagement, crisisbeheersing, media monitoring, social listening en het tegemoetkomen van meerdere stakeholders.

Belangrijke punten uit het interview:

  • Reputatiemanagement: Strategieën om efficiënt de reputatie van de industrie in de publieke opinie te monitoren.
  • Media Monitoring: Het belang van mediatrends op te volgen om proactief risico’s en opportuniteiten aan te pakken.
  • Social Listening: Inzichten uit sociale media benutten om de publieke opinie te begrijpen en erop te reageren.
  • Engagement van Stakeholders: Effectieve communicatiestrategieën om de tone of voice te meten, diverse doelgroepen aan te spreken en een positieve dialoog met alle betrokkenen te onderhouden.

Dit interview biedt waardevolle inzichten voor farmaceutische bedrijven die hun communicatiestrategieën willen versterken en vertrouwen willen opbouwen bij hun doelgroepen. Mis het deskundige advies van David niet over hoe je best omgaat met de complexiteit van het voortdurend veranderende medialandschap.

Volg ons op LinkedIn en bezoek regelmatig onze blog om op de hoogte te blijven van de laatste trends in Media Intelligence.

Élevons votre marque.
Travaillons ensemble.

Contactez-nous
TOP