Success Story: AG Insurance

Success Story: AG Insurance

Van auto- of brandverzekeringen over pensioenspaarverzekeringen tot gezondheidszorg, en daarnaast tal van investeringen in de Belgische economie ... AG Insurance is een veelzijdig bedrijf met zo’n 3 miljoen klanten, 4.300 werknemers en 5.000 distributiepartners. Lars Vervoort, Head of Press & External Communications bij AG, kwam kort met ons praten over zijn ervaring met Auxipress.

Door welke uitdagingen kwam u bij ons terecht?

“Vóór onze samenwerking met Auxipress had AG Insurance niet de tools om snel onze aanwezigheid in de media op te volgen. Voor een groot bedrijf als AG is het nochtans essentieel om 24/7 op de hoogte te zijn van wat er in de media over ons verschijnt.”

Een snel en nauwkeurig mediamonitoringsysteem om onze persdienst op de hoogte te brengen van nieuwe artikels waarin AG wordt genoemd, was dus nodig om alert te blijven, snel te kunnen reageren indien nodig en het management snel en efficiënt te informeren.

“De behoeften van AG zijn met de jaren geëvolueerd. Naast de traditionele persmonitoring hadden we ook behoefte aan analyses: maandelijkse rapporten, studies over specifieke onderwerpen, concurrentieanalyses, enz.”

Welke oplossingen hebben u overtuigd?

“Meermaals per dag ontvangen we nu een update van wat er in de pers verschijnt in de vorm van artikels en uittreksels. De manier waarop jullie die naar ons sturen, toont echte flexibiliteit.

Daarnaast maakt AG gebruik van een multifunctioneel CRM-systeem. Jullie zijn erin geslaagd om met dit systeem te integreren en alle artikels en uittreksels worden daar automatisch geüpload. Deze all-in-one oplossing is zeer praktisch”.

AG krijgt ook een maandelijks rapport over zijn aanwezigheid in de pers, om KPI’s op te volgen en de interne awareness bij AG te verhogen.

“Hoe vaak verschijnt AG in de pers? Op welke manier? Wat is het resultaat van al het werk van AG-medewerkers? Dit rapport is de link tussen artikels, uittreksels en statistieken. Het is een tool waarmee we kunnen opvolgen welke resultaten we als afdeling boeken.”

AG maakt ook af en toe gebruik van onze diensten voor studies over specifieke onderwerpen.

“Hoe hebben onze concurrenten dit onderwerp benaderd? Hebben ze hun doelgroep bereikt? Zijn we succesvol geweest? Wat zijn de verbeterpunten? Jullie helpen ons om deze vragen te beantwoorden. Zo’n studie staat voor meten, objectiveren en verbeteren”.

Wat is de toegevoegde waarde van onze samenwerking voor AG?

Dankzij onze samenwerking kon AG heel nauwkeurig zijn aanwezigheid in de pers bepalen: “AG volgt het nieuws nu live. Daardoor kunnen we snel handelen indien nodig en zijn we constant up-to-date dankzij de meerdere leveringen van artikels en audiovisuele fragmenten gedurende de dag”. De nauwkeurige analyses hebben AG ook in staat gesteld om zijn prestaties punctueel te meten en te evalueren ten opzichte van zijn concurrenten. Lars Vervoort benadrukt dat de nauwkeurigheid, snelheid van verzending, flexibiliteit en reactievermogen van Auxipress een geheel vormen dat momenteel prima voldoet aan de behoeften van AG.

Élevons votre marque.
Travaillons ensemble.

Contactez-nous
TOP