Success Story : UZ Gent

Success Story : UZ Gent

Het UZ Gent is met ruim 3.000 patiënten per dag en meer dan 6.000 medewerkers een van de grootste en meest gespecialiseerde ziekenhuizen in Vlaanderen.

 

Challenge

Het UZ Gent was op zoek naar een partner die twee verschillende doelgroepen in het ziekenhuis kon bedienen op vlak van mediamonitoring.

Aan de ene kant is er de communicatiedienst en de persverantwoordelijke in het bijzonder. Aan de andere kant is er de grotere groep van medewerkers, directie en artsen.

Voor persverantwoordelijke en woordvoerder Karlien Wouters is het van essentieel belang om snel op de hoogte te zijn van wat er in de pers gezegd wordt. Snel kunnen reageren is cruciaal voor merken en nog meer voor grote entiteiten als het UZ Gent.

Artsen, directie en medewerkers dienen ook op de hoogte te zijn van wat er zich in de media afspeelt. De snelheid van de levering is hier ook van belang, maar de informatie moet gebundeld en efficiënt door te nemen zijn. Mevrouw Wouters toonde dit aan door middel van een voorbeeld. “Stel dat een arts in de krant staat. Om 10 uur komt er een patiënt bij de arts die naar dat artikel verwijst. Dan moet je daar als arts van op de hoogte zijn om te kunnen inspelen!”

Solution

Auxipress heeft een zeer groot aanbod op vlak van mediamonitoring. Online, offline, radio, televisie, sociale media, … Dat is geen enkel probleem voor ons. Daarnaast volgen wij niet enkel de populaire media, maar ook de gespecialiseerde pers. Volgens Karlien Wouters is dit de reden waarom Auxipress zo uniek is.

Dagelijks sturen wij onze artikels en fragmenten door via e-mail. Deze clippings komen ook op Uniq te staan, onze online platform, en op AuxiAlert, onze mobiele app. Karlien Wouters vertelde ons tijdens dit interview dat deze twee tools voor haar zeer belangrijk zijn.

Persreviews opmaken is dankzij Uniq slechts een kwestie van enkele klikken. Dat is erg praktisch om elke ochtend de persresultaten te communiceren naar de directie, artsen en medewerkers toe. Een echte musthave voor mevrouw Wouters.

Ook gebeurt het dat artsen hun aanwezigheid in de pers moeten aantonen om financiering aan te vragen voor wetenschappelijke projecten. Communicatie over deze projecten is natuurlijk belangrijk. Zonder Uniq zou dit enorm veel tijd in beslag nemen. “Je typt al je zoektermen in, je klikt op de knop en je hebt wat je zoekt! Daarbovenop kan je al deze elementen samenbundelen in 1 pdf en je bent klaar. Echt praktisch,” vertelde Karlien Wouters ons.

Dankzij AuxiAlert blijven klanten snel geïnformeerd, waar ze ook zijn. Mevrouw Wouters vertelde ons dat dit haar verschillende keren geholpen heeft wanneer ze bijvoorbeeld op stap was en het tv- of radionieuws niet live kon volgen. Na de uitzending kreeg ze het fragment meteen te zien in haar mobiele app en kon ze dus indien nodig snel reageren.

Added Value

De manier waarop artikels en fragmenten geleverd worden, wordt eveneens zeer op prijs gesteld. Volgens Karlien Wouters worden de clippings zeer goed geselecteerd en geknipt. Klanten zien hoe hun artikel in de krant stond, welke foto’s erbij stonden, enz. Onze klanten krijgen enkel relevante informatie binnen. Dit vergemakkelijkt eveneens het delen van deze informatie binnen de organisatie.

Een ander sterk punt van Auxipress dat zeker aan bod moest komen volgens mevrouw Wouters is flexibiliteit. Onze klantendienst en accountmanagers staan altijd klaar om te helpen en oplossingen te zoeken.

Customized Solutions

Protect

Decide

Progress

Élevons votre marque.
Travaillons ensemble.

Contactez-nous