Interview met Céline, die de blog ‘I do it myself’ opstartte

Interview met Céline, die de blog ‘I do it myself’ opstartte

"Als de influencer juist gekozen is, kan dat een heel doelgerichte boodschap opleveren."

Influencer marketing is tegenwoordig een onvermijdelijke trend in digitale marketing. Het is een communicatiemethode die gebruik maakt van het aanbevelingspotentieel van influencers. Sociale netwerken vormen een grote uitdaging voor merken, en dus is het identificeren van de juiste influencers heel belangrijk. We spraken met Céline, die ons meer kon vertellen over deze trend. Ze is een Belgische content creator die gespecialiseerd is in do it yourself (DIY) decoratie, en is heel enthousiast om haar ervaring te delen via foto’s en tutorials.

Dag Céline. Zou je jezelf kort kunnen voorstellen, en uitleggen wat voor content je deelt met je community?

Ik ben Céline, ik woon in België en heb ‘I do it myself’ opgestart. Ik heb een Instagram-pagina, een blog en een YouTube-kanaal, waar ik mijn DIY-creaties deel. Die draaien altijd rond decoratie en tonen mijn passie daarvoor aan. Ik ben sinds twee jaar zelfstandige, mijn DIY-content en decoraties zijn dus mijn voltijdse job. Ik probeer altijd een meerwaarde toe te voegen aan mijn werk, wat wil zeggen dat ik – waar mogelijk – altijd een DIY-project probeer aan te bieden. Ik heb enkele maanden geleden een decoratie-webshop opgestart, waar mensen mijn creaties kunnen vinden. Daarnaast heb ik ook twee boeken geschreven over planten, een van mijn andere passies. Planten zijn een beetje de kleurrijke toets aan mijn interieur, dat erg “wit en hout” is.

Vanaf wanneer zijn merken begonnen met samenwerkingen aan te bieden?

Dat is beetje bij beetje gekomen. Als ik het mij goed herinner, had ik ongeveer 5000 abonnees op Instagram.

Hoe reageert je publiek wanneer je een promotie deelt van een product of dienst?

Ik kies altijd samenwerkingen die bij mij en mijn stijl passen, of het nu gaat over merken waar ik zelf klant ben, of die waar ik klant had kunnen zijn. Meestal worden die promoties goed ontvangen.

Mijn community stelt mij vaak vragen over producten. Aangezien ik die getest heb, en mijn abonnees mij vertrouwen, vragen ze mij naar mijn mening.

Is het belangrijk dat een merk u alle vrijheid geeft wanneer je content creëert om een product te promoten?

Dat is zeker zo, aangezien influencers weten wat hun community graag heeft. Ik communiceer met mensen die me volgend omwille van mijn stijl. Ik krijg vaak berichten van mensen, zoals: “Super! Het is wat origineler dan simpelweg product placement.” Zoals ik al zei, probeer ik altijd mijn eigen toets aan te brengen bij een samenwerking, ofwel via een DIY als het merk dat aanvaardt, ofwel door het op een natuurlijke manier te presenteren in mijn interieur.

Wat als je minder vrijheid zou hebben? Hoe zou uw publiek dan kunnen reageren?

Heel vaak, wanneer er een te precieze, minder natuurlijke briefing is, zien mijn abonnees dat meteen. Er is minder interactie. En vooral: Ik heb er zelf minder plezier aan in zulke gevallen, wat zich laat voelen in mijn content. Ik ben altijd erg naturel in wat ik deel.

Hoe denk je dat influencer marketing verder gaat evolueren tegen 2025%

Ik hoop dat het de goede richting uit blijft gaan, en dat merken de voorkeur gaan geven aan samenwerken met influencers die echt werk leveren, in plaats van te concentreren op het aantal abonnees. Ik hoop ook dat merken influencers meer gaan vertrouwen, bijvoorbeeld wanneer die voorstellen om een “echte” video te maken. Wij weten wat het best werkt op dat moment 😉

Verder zou ik het niet weten. Influencer marketing zal zeker ook aanwezig zijn op nieuwe platformen, zoals TikTok. Dat focust heel erg op video’s en inhoud die naturel is, minder gemaakt, en spontaner.

Waar zie je jezelf binnen vijf jaar?

Ik hoop dat ik hier nog steeds mijn werk van kan maken 😉 Er moet wel nog steeds die creatieve aanpak zijn die, volgens mij, een grotere meerwaarde biedt in vergelijking met “reality TV influencers”.

 

Wij willen Céline van harte bedanken voor dit interview. U kan haar vinden via haar blog ‘I do it myself’ en op Instagram,  YouTube en Pinterest.

 

Dankzij onze knowhow en expertise op het gebied van Social Media en analyse van de media en data, kan Auxipress u helpen de influencers te identificeren die zullen bijdragen tot de naambekendheid van uw merk.

Neem contact op met onze experts voor meer informatie.

Élevons votre marque.
Travaillons ensemble.

Contactez-nous