Televisie en radio zijn aan een opmerkelijke comeback bezig bij het publiek.
De omstandigheden hebben deze media een handje geholpen om terug in de gratie te komen van een deel van de populatie die hen hadden laten vallen, vooral dan jongeren. De uitbraak van de gezondheidscrisis en daaropvolgende afzondering, en de nood aan betrouwbare kanalen om zich te informeren in deze moeilijke periode, zijn allebei factoren die mee verantwoordelijk zijn voor het stijgende aantal kijkers en luisteraars. De nood om bezorgde mensen te informeren zette vele zenders ertoe aan om het aantal informatie-uitzendingen te vermenigvuldigen, wat bijdroeg tot een bijna-verzadiging in de media.
Het is vandaag, in tijden van infobesitas, meer dan ooit cruciaal om uw media-aanwezigheid op radio en televisie onder controle te hebben. De informatie- en nieuwsuitzendingen blijven zich opstapelen doorheen de dag, en het wordt al snel heel moeilijk om te volgen wat gezegd wordt over uw merk in media die nu in volle groei zijn.
De cijfers tonen aan dat deze periode van afzondering geleid heeft tot een gevoelige toename van televisiekijkers. Volgens een studie van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) is deze stijging nog significanter in de belangrijkste doelgroep voor adverteerders: de millennials. Zij brengen nu aanzienlijk meer tijd door voor de televisie dan voor de crisis, volgens de studie van het CIM. Er was bij de televisiekijkers een stijging van 44% bij jongeren tussen 4 en 17 jaar, en van 28% bij personen tussen 15 en 34 jaar.
In deze verzadigde mediacontext laat Auxipress u toe om uw media-aanwezigheid op radio en televisie van heel nabij op te volgen. Dankzij de combinatie van technologie en de kennis van onze mensen ontvangt u de clips die het meest relevant zijn voor uw merk, van nationale, regionale en lokale media, 45 minuten na uitzending.
Dat laat u toe om uw zichtbaarheid in de media beter te beheren, en dus de aanwezigheid van uw merk in de media beter voor te bereiden.