Kent u uw (doel)publiek echt?

Kent u uw (doel)publiek echt?

In deze snel-evoluerende markt krijgen merken te maken met enorme uitdagingen. Het publiek groeit de hele tijd en het is moeilijk om hun aandacht te trekken.

Om de juiste goals te kunnen zetten en de impact van de campagnes van uw merk op sociale media te kunnen meten, moet u uw publiek kennen. Dit wordt uitvoerig besproken in ons recente White Paper “Trends & Issues 2021: Brands in Full (r)evolution”.

Gebruik de data die uw publiek achterlaat

Er zijn de dag van vandaag verschillende manieren om u te informeren over uw doelpubliek. Zij laten namelijk overal belangrijke data achter. Deze moet in overweging genomen worden aangezien het publiek snel evolueert. Google Analytics geeft bijvoorbeeld toegang tot informatie zoals interesse, leeftijd, overeenkomsten, gebruikte apparaten, en zo voort. Elke opmerking die door het publiek wordt gepubliceerd vertegenwoordigt een stap in de goede richting om hen beter te begrijpen.

Adopteer een coherent betoog

Uw doelpubliek kennen en het zien evolueren zijn prioriteiten. Het is belangrijk om alle achtergelaten data proberen te gebruiken. Deze kunnen waardevol zijn om u te inspireren en uw project en merk uit te bouwen. Kennis maken met de verschillende segmenten van uw publiek en deze begrijpen laat toe om een coherent betoog en een relevante aanpak op te stellen. Aan de hand van deze informatie is het gemakkelijker om een merk te adviseren, te helpen bij het verbeteren van hun marketingstrategie of zelfs raad te geven over het publicatie- of content format dat het beste bij hen past.

Thierry Cornez, Chief operating officer
"Uw publiek kennen en zien evolueren is bijna de prioriteit."

Om een sterke en coherente communicatiestrategie op te bouwen moeten bedrijven daarom hun publiek kennen en begrijpen. De aandacht van het doelpubliek trekken is het nieuwe El Dorado.

Dit thema wordt in detail besproken in hoofdstuk 3 van ons laatste White Paper dat u hier gratis kan downloaden.

 

 

Élevons votre marque.
Travaillons ensemble.

Contactez-nous
TOP