Media Intelligence in 3 rock-klassiekers

Media Intelligence in 3 rock-klassiekers

Als je ergens gepassioneerd over bent, zie je die passie overal opduiken, ook in je afspeellijst.

Muziek en een succesvol bedrijf hebben één ding gemeen: ze zijn allebei gebaseerd op passie. En als je ergens gepassioneerd over bent, zie je die passie overal opduiken, ook in je afspeellijst. Daarom leggen we in drie klassiekers uit hoe we bij Auxipress kijken naar onze core business, media intelligence.

  • I want it all, and I want it now – Queen

Gen Z wordt wel eens de bevolkingsgroep genoemd die alles wil, en wel nu meteen. Maar laten we eerlijk zijn, we zijn allemaal gewend om de wereld binnen handbereik te hebben, omdat we bijna altijd online zijn. Dat geldt ook voor media. De keuze aan kanalen is overweldigend, online en offline, en ze veranderen voortdurend en spelen op elkaar in. Wat je hoort en ziet in het nieuws van zeven uur staat morgen in de krant. Lezers spuien commentaar op de krantenforums, en op Facebook en Twitter gonst het van de reacties. Het kost veel tijd om alle media te volgen en het is belangrijk om ze allemaal 24/7 op je radar te hebben.

  • So what’cha want? – Beastie Boys

Maar eens je al  die mediagegevens hebt, moet je bepalen wat je er precies mee wil doen en hoe je kan filteren wat niet relevant is. Welke onderwerpen en trends wil je volgen? Hoeveel ruis zit er in je gegevens? Hoe wordt je merk waargenomen? Wat zijn de gesprekken waarop je wil inspelen? Wil je voorbereid zijn als er een crisis uitbreekt? Of wil je je succes meten? Metrics alleen zijn niet genoeg. Helder gedefinieerde doelen en een grondige analyse van je behoeften zijn onmisbaar om bruikbare media-informatie te halen uit de enorme massa gegevens die beschikbaar is.

  • Anything you want, you got it – Roy Orbison

Er zijn veel doelen denkbaar en je kan ook veel inzichten ontdekken wanneer je mediagegevens analyseert. Maar de ultieme vraag is: nu je de kennis hebt, wat ga je ermee doen? Ga je je product anders in de markt zetten? Je doelgroepen herdefiniëren? De positionering van je merk herzien? Leren van je concurrenten? Misschien moet je een PR-campagne uit de grond stampen om je reputatie te herstellen? Het is ook mogelijk dat je al de hele tijd op het goede spoor zat, en dus niet veel moet veranderen. Maar je kan je intuïtie tenminste vergelijken met de data, omdat elk van deze acties kan worden ondersteund of in vraag gesteld door media intelligence van de bovenste plank.

Élevons votre marque.
Travaillons ensemble.

Contactez-nous
TOP