Op welke manier de juiste informatie vergaren in real time?

Op welke manier de juiste informatie vergaren in real time?

Op een moment waarop merken nog nooit zo zichtbaar zijn geweest, lijkt één van hun grootste uitdagingen het zo snel mogelijk op de hoogte worden gebracht van wat er wordt gezegd over hen, hun concurrenten of hun sector.

Dit wordt bevestigd in onze White Paper over de grote uitdagingen voor merken.

De juiste informatie op het juiste moment ontvangen heeft enkele voordelen:

  • Het is aan merken om anderen voor te blijven, zichzelf te beschermen en de juiste beslissingen te nemen.
  • Bedrijven moeten in staat zijn om snel tot de kern te komen in een veranderende markt waar de hoeveelheid data moeilijk te beheren is.

Wat we vaststellen bij Auxipress, is dat pakweg tien jaar geleden de klant enkel vroeg om persresultaten te verzamelen waarin hun eigen merk vermeld werd.

Ondanks het feit dat de dag van vandaag de klant nog steeds relatief weinig de focus legt op concurrentie, trends of sectornieuws, constateren we toch dat klanten minder belang hechten aan de hoeveelheid artikels die over éénzelfde onderwerp gepubliceerd worden. We merken dat de vraag toeneemt naar samenvattingen met essentiële informatie en met meer strategische inhoud.

Het is ook zo dat het moeilijker en moeilijker wordt om de essentie van een onderwerp te detecteren, gezien het grote aantal mensen die online en op social media het woord kunnen nemen en door de alsmaar sneller evoluerende tendensen. Deze factoren maken het niet makkelijk om kort op de bal te blijven spelen.

Het is dus noodzakelijk voor de merken om up-to-date te blijven wat de media-agenda betreft en op die manier zo snel mogelijk te kunnen reageren op wat er over hen verschijnt.

Het combineren van precisie, snelheid en technische ondersteuning is van essentieel belang om dit te bereiken

Bij Auxipress zien we onszelf als een mediakanaal : we zien erop toe dat de juiste mensen op exact het juiste moment de nodige informatie ontvangen.

Merk op dat wat voor de één noodzakelijk is, dat mogelijk niet is voor de ander. Een goede eerste briefing en een vlotte communicatie met de klant doorheen de samenwerking blijken meer dan ooit essentieel om de klanten zo goed als mogelijk bij te staan en zo hun marktpositie te versterken.

Dit thema wordt uitgebreid besproken in het eerste hoofdstuk van onze White Paper, hier gratis te downloaden.

Élevons votre marque.
Travaillons ensemble.

Contactez-nous
TOP