Waarom filmpjes maken voor uw bedrijf?

Waarom filmpjes maken voor uw bedrijf?

Auxipress sprak met Olivier Juprelle, een Belgische zanger en componist, maar ook een gepassioneerd video-professional. Als vakspecialist lichtte hij ons het medium toe dat in 2017 het krachtigste en meest doeltreffende wapen in de digitale arena is geworden.

In dit artikel leest u meer over de evolutie die video doormaakt en krijgt u enkele tips om ermee aan de slag te gaan. Video is vandaag de dag een uiterst populair kanaal! Zoals Olivier Juprelle aangeeft, is video goed voor 80% van alle internetverkeer. Dat zijn sprekende cijfers die bedrijven aansporen om na te denken over hun aanwezigheid op sociale media zoals YouTube. Mark Zuckerberg, de stichter van Facebook, voorspelt dat de inhoud gepubliceerd op zijn sociaal netwerk in 2019, voornamelijk video zal zijn. Volgens Digimedia staat ‘een filmpje bekijken’ op plaats 6 van de meest ondernomen acties op Facebook.

Daarom heeft Auxipress een oplossing voor  ‘social media’ analyse ontwikkeld. Die bevat tal van indicatoren om uw prestaties, maar ook die van uw sector en uw concurrenten, op de sociale media in te schatten. Op die manier kan u objectieve strategische beslissingen nemen en uw kansen op succes op de verschillende netwerken optimaliseren!

YouTube, dat in 2006 werd overgenomen door Google, heeft de drempel van 1,5 miljard gebruikers per maand overschreden. Het sociale netwerk blijft overigens records breken. Volgens mediakix.com brengt een internetgebruiker gemiddeld 1 jaar en 10 maand van zijn leven door met het bekijken van filmpjes op YouTube! Dan spreekt het voor zich dat dergelijke media niet kunnen ontbreken in uw communicatiestrategie. Gelukkig hoeft dat geen fortuin te kosten. Elk bedrijf kan zich aan video wagen! Gebruikers zoeken immers eenvoudige inhoud op mensenmaat met een boodschap die rechtstreeks antwoord biedt op hun vragen.

Voor de algoritmen van YouTube (de tweede zoekmachine na Google), is de gemiddelde kijkduur het belangrijkst. Die moet zo dicht mogelijk 100% benaderen. De ‘bounce rate’ haalt de zichtbaarheid van uw filmpjes omlaag.

De succesdriehoek: Verkeer genereert u door te antwoorden op vragen die mensen op Google intikken. In de relatie met uw publiek moet uw bedrijf zich sympathiek en toegankelijk tonen. Autoriteit geeft een buitenstaander het idee dat uw bedrijf het best geplaatst is om op zijn vragen te antwoorden.

Tijd voor wat concrete voorbeelden! Met een bescheiden budget kan u zelfs al opnames maken met uw smartphone. Zo gaat u te werk:

Geluid: investeer in een opspeldmicrofoon en een plopkap indien u buiten filmt
Beeld: maak opnames met een resolutie van 1080p (full HD) en zorg voor stabiliteit met een statief
Licht: blijf in de buurt van een raam of voorzie een LED-lamp

3 tips om te overtuigen:

Overweeg een ‘stand-up’: ga zelf voor de camera staan om zo een uniek imago te creëren, de ‘branding’
Zorg voor een boeiend perspectief (een shot vanuit de hoogte genereert empathie)
Let op waar je staat (maak goed gebruik van de ruimte)

Élevons votre marque.
Travaillons ensemble.

Contactez-nous
TOP