Auxipress volgt de sociale media-‘buzz’ op de voet

Auxipress volgt de sociale media-‘buzz’ op de voet

Feit: sociale media zijn alomtegenwoordig en ze zijn nog steeds aan een opmars bezig. Om u een idee te geven van de omvang ervan: 3,419 miljard mensen zijn vandaag actief op het internet en 2,307 miljard mensen gebruiken sociale media, wat neerkomt op 31% van de wereldbevolking. Indrukwekkende cijfers die het toenemende belang van de sociale netwerken in ons dagelijks leven illustreren.

Bedrijven zijn er zich dan ook van bewust dat de sterke groei van sociale media een unieke kans biedt op strategisch vlak. Nog niet zo lang geleden volstond een Facebook-account om (re)actief te zijn tijdens de begindagen van het Web 2.0. Men probeerde van alles uit, zonder zich al te veel vragen te stellen.

Vandaag maken sociale media deel uit van de communicatiestrategie van zowat alle bedrijven. De impact van wat we ondernemen moet geanalyseerd worden, zodat we onze strategie kunnen verfijnen of aanpassen. Maar dat is niet alles. We moeten ook weten wat over ons gezegd wordt, en er zijn tegenwoordig eenvoudige en doeltreffende middelen voorhanden om die informatie in een wip te raadplegen.

Auxipress houdt de vinger aan de pols in deze complexe materie. Als u soms de indruk heeft dat het internet zo snel gaat dat u niet meer kan volgen, is Trending Topics iets voor u!

Trending Topics, dat door onze eigen IT-afdeling werd ontwikkeld, analyseert het internet in real-time. De software combineert data-analyse en community management, met als enorme voordeel dat je de ‘buzz’ op sociale media kan gaan voorspellen. Van zodra bepaalde informatie online beschikbaar is, kan Trending Topics groeicurves analyseren die boven het gemiddelde uitsteken. Met andere woorden, wanneer een artikel in enkele minuten tijd een groot aantal ‘likes’ en ‘shares’ genereert, kunnen we daar uit afleiden dat dit artikel voor een ‘buzz’ zal zorgen. Sociale media weerspiegelen vaak trends op het internet en zijn een goede indicator van de populairste onderwerpen. Maar er zijn er steeds meer om op te volgen, en bovendien heeft informatie maar een korte houdbaarheidsdatum. Een oogje in het zeil houden bij wat er online leeft binnen uw sector, is onmisbaar in uw communicatiestrategie. Of het nu gaat om actualiteit op de markt, om op te volgen wat er over uw merk gezegd wordt, of simpelweg om ideeën op te doen voor nieuwe content, door goed op de hoogte te blijven, kan u uw online aanwezigheid altijd goed (blijven) afstemmen op uw doelpubliek.

Hoe werkt Trending Topics? De software scant voortdurend alle informatie die online gedeeld wordt, registreert het aantal ‘likes’ per publicatie en ook hoe snel die elkaar opvolgen. De resultaten kan u verfijnen volgens eigen voorkeur of interesse. Stel dat u een grote speler bent in duurzame ontwikkeling, dan kan u met Trending Topics filters instellen die enkel die artikels weerhouden die relevant zijn voor uw activiteit. Alle links die Trending Topics opvolgt, kunnen onderzocht en gefilterd worden op zoekwoord, bron of auteur. Trending Topics analyseert de Franstalige, Nederlandstalige en internationale pers, duizenden online bronnen. Met filters kan u de informatie rangschikken: op datum (buzz van de jongste 24u, 3 dagen, 7 dagen), het aantal ‘likes’, de sterkste groeiers, nieuwe en iets oudere trends. Kortom, Trending Topics is een erg praktische tool die kostbare tijd helpt besparen in het opvolgen van de concurrentie, relevante thema’s of media, door de meest gedeelde inhoud weer te geven. De interface is gebruiksvriendelijk en intuïtief. Trending Topics is een betrouwbaar, doeltreffend en intelligent programma dat u zeker moet geprobeerd hebben.

Élevons votre marque.
Travaillons ensemble.

Contactez-nous
TOP