Van best practice tot revolutionaire aha-erlebnis: je vindt 't hier, op de Auxipress-blog!

Universiteiten: Vijf essentiële PR-strategieën om de beste studenten aan te trekken
All Articles

Universiteiten: Vijf essentiële PR-strategieën om de beste studenten aan te trekken

By Julien Robert

Hoe trek je de knapste koppen aan en bouw je tegelijkertijd vruchtbare samenwerkingen op met bedrijven? Dat is dé uitdaging voor Belgische universiteiten, vooral in de huidige zeer competitieve arbeidsmarkt, waar talent steeds schaarser wordt.

In dit artikel nemen we de vijf belangrijkste strategieën onder de loep waarmee Belgische universiteiten hun PR-kunnen versterken, vanuit Media Intelligence als analytisch perspectief.
Lees meer
Clipping, iets van vroeger. Media Intelligence, iets van de toekomst
Media intelligence

Clipping, iets van vroeger. Media Intelligence, iets van de toekomst

Sinds mensenheugenis verwijst men steeds naar ‘clipping’ als de enige activiteit in onze business. Hoewel dat voor lange tijd inderdaad zo was, wordt het voor de markt stilaan tijd om te erkennen dat dit nu tot het verleden behoort.
Media Intelligence, zie het breder
Media intelligence

Media Intelligence, zie het breder

Zoals je weet brengt media intelligence je merk in kaart via analyse van mediadekking. Toch, wat is een merk en moeten we ons ook niet richten op het bredere beeld, bijvoorbeeld alles waar je merk voor staat, wat het oproept wanneer we je merk zien, eraan denken of erover lezen?
Stuurt Pokémon Go de media of is het omgekeerd?
Marketing and communication

Stuurt Pokémon Go de media of is het omgekeerd?

Pokémon Go werd pas onlangs gelanceerd, maar slaagde er desondanks toch in om reeds miljoenen keren in een mum van tijd te worden gedownload. Op zich is dat al een noemenswaardig record. Hoe slaagde de game erin om de wereld zo snel te veroveren? Is het het merk, nostalgie en welke rol spelen de media?
Het juiste sleutelwoord bij media intelligence
Marketing and communication

Het juiste sleutelwoord bij media intelligence

Media intelligence verwijst vaak naar sleutelwoorden wanneer het aankomt op het in kaart brengen van mediarapportage van een merk. Samen met de klant definieert een media intelligence-bedrijf een reeks sleutelwoorden die de noden van een klant aangaande inzichten in gerichte media-aandacht vertegenwoordigen. Dezelfde reeks kan worden gebruikt voor benchmarking bijvoorbeeld. Toch kan het bepalen van een reeks sleutelwoorden een ware uitdaging zijn. Welke te kiezen, wat zijn de beste opties en hoever moet je gaan?
Waarom een menselijke inbreng nog steeds belangrijk is bij mediaintelligentie
Media intelligence

Waarom een menselijke inbreng nog steeds belangrijk is bij mediaintelligentie

In deze snel evoluerende markt van digitalisering worden heel wat diensten geautomatiseerd. Het is een antwoord op de verwachtingen van de markt en een logische evolutie die een explosieve groei heeft gekend in het afgelopen decennium. Wat 90 jaar van expertise in mediaintelligentie ons geleerd heeft, is dat een volledige automatisering van deze dienst de klant niet echt zou verderhelpen, integendeel, de klant zou verloren lopen.
5 eenvoudige manieren om de media-aandacht van uw bedrijf te verhogen
Marketing and communication News and trends

5 eenvoudige manieren om de media-aandacht van uw bedrijf te verhogen

In een tijdperk waar alles digitaal is, kan men de nood aan een online aanwezigheid moeilijk negeren. Online zijn is vandaag niet langer beperkt tot een website, het gaat om het creëren van een bewustzijn door in contact te komen met je publiek, door te verzekeren dat u verschillende kanalen hebt om uw diensten te tonen, door ervoor te zorgen dat uw bedrijf gevonden wordt. Laten we eens even kijken hoe we dat doen.
Hoe beheer je de e-reputatie van je merk?
Digital

Hoe beheer je de e-reputatie van je merk?

Iedereen weet dat het ongelooflijk belangrijk is om je merk e-reputatie te beheren. Met meer dan 3 miljard actieve internetgebruikers spreekt het voor zich dat een doordacht reputatiemanagementplan geen overbodige luxe is.
Semantic search… searching for sense
Marketing and communication

Semantic search… searching for sense

De manier waarop wij naar informatie op het web zoeken is op een paar jaar tijd volledig veranderd. Het semantische web verrijkt het internet met intelligentie, het begrijpt hoe de gegevens worden gelinkt, contextualiseert informatie en kan de overvloed aan onderzoeksresultaten binnen deze massa gegevens weergeven.
1 15 16 17
TOP